„Viva!” i „Show” dużo więcej z reklam, L’Oreal największym marketerem (TOP 10)
W 2014 roku największe wzrosty wpływów z reklam wśród magazynów zanotowały „Viva!” i „Show”, a swoje budżety na reklamy na łamach pism najmocniej zwiększyły Apart, Jeronimo Martins Polska i Alma Market.
Z raportu przygotowanego przez Kantar Media dla Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wydatki na reklamę w magazynach w całym 2014 roku wzrosły w skali roku o 6,3 proc. - do 3,14 mld zł.
Dane te jednak nie uwzględniają udzielanych reklamodawcom przez wydawców rabatów. Według Starlinka bowiem magazyny zarobiły netto na reklamach po trzech kwartałach ub.r. 313,9 mln zł, o 15,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei według szacunków ZenithOptimedia Group prognozowane wpływy magazynów w całym ub.r. mają być niższe wobec 2013 roku o 15,4 proc. Mają także maleć w 2015 roku - o ok. 19,3 proc. (więcej na ten temat).
Liderem wpływów cennikowych był niezmiennie „Twój Styl”. Ten miesięcznik w 2014 roku zarobił o 7,6 proc. więcej niż rok wcześniej - blisko 180 mln zł. Pozycję wicelidera zajął „Tele Tydzień” z przychodami w wysokości 138,5 mln zł, o 9,4 proc. wyższymi od tych osiągniętych w 2013 roku.
Trzecie miejsce należy do dwutygodnika „Viva!” - pisma, które w ub.r. w największym stopniu wśród magazynów zwiększyło wpływy reklamowe. Wzrosły one o 31,5 proc. - do 138,3 mln zł.
Znacząco zwiększyły się również przychody z reklam magazynu „Show” - o 24,1 proc., do 68,5 mln zł.
Spośród dziesięciu tytułów z największymi w ub.r. wpływami z reklam tylko jeden tytuł zanotował spadek. Była to „Polityka”, która zarobiła 70,1 mln zł, o 0,6 proc. mniej w skali roku.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów | |||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | 2013 | 2014 | zmiana proc. |
TWÓJ STYL | 167 224 260 zł | 179 979 009 zł | 7,6 |
TELE TYDZIEŃ | 126 518 355 zł | 138 464 945 zł | 9,4 |
VIVA | 105 148 616 zł | 138 283 131 zł | 31,5 |
NEWSWEEK POLSKA | 131 744 987 zł | 132 347 904 zł | 0,5 |
WPROST | 118 816 658 zł | 120 188 246 zł | 1,2 |
PARTY | 77 101 189 zł | 81 682 571 zł | 5,9 |
CLAUDIA | 70 012 083 zł | 71 413 812 zł | 2 |
POLITYKA | 70 512 250 zł | 70 110 896 zł | -0,6 |
SHOW | 55 183 110 zł | 68 494 038 zł | 24,1 |
FLESZ | 61 785 301 zł | 68 100 997 zł | 10 zł |
razem | 2 950 437 949 zł | 3 136 159 013 zł | 6,3 |
Miano największego reklamodawcy w magazynach utrzymała - mimo znacznego spadku poniesionych inwestycji - firma kosmetyczna L’Oreal Polska. Jej cennikowy budżet wyniósł w 2014 roku 84,6 mln zł, o 23,7 proc. mniej niż rok wcześniej.
Mniej zainwestował też konkurent L’Oreala - Nivea Polska. Ten koncern zostawił w magazynach 42,6 mln zł - 8,2 proc. mniej niż w 2013 roku. Znacznie spadły też wydatki reklamowe Unilever Polska - o 28,7 proc., do prawie 36 mln zł.
Do reklamodawców, którzy w 2014 roku na reklamę w magazynach przeznaczyli wielokrotnie więcej niż rok wcześniej, należą firma jubilerska Apart, Jeronimo Martins Polska (właściciel dyskontów Biedronka) oraz sieć delikatesów Alma Market. Apart zwiększył wydatki o 45,4 proc. - do blisko 46 mln zł, Jeronimo - o 54,1 proc. (do 38,8 mln zł), a Alma - o 50,9 proc. (do 28,3 mln zł).
Cennikowe wydatki na reklamy w magazynach | |||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | 2013 | 2014 | zmiana proc. |
L'OREAL POLSKA | 110 972 348 zł | 84 639 618 zł | -23,7 |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA | 45 130 965 zł | 53 136 621 zł | 17,7 |
APART | 31 630 351 zł | 45 991 814 zł | 45,4 |
NIVEA POLSKA | 46 419 199 zł | 42 602 773 zł | -8,2 |
JERONIMO MARTINS POLSKA | 25 189 078 zł | 38 829 483 zł | 54,1 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | 37 422 451 zł | 37 556 443 zł | 0,4 |
UNILEVER POLSKA | 50 508 155 zł | 35 989 081 zł | -28,7 |
ALMA MARKET | 18 783 451 zł | 28 344 082 zł | 50,9 |
CT CREATIVE TEAM | 27 371 710 zł | 28 284 100 zł | 3,32 |
LIDL POLSKA | 25 615 102 zł | 25 669 064 zł | 0 zł |
razem | 2 950 437 949 zł | 3 136 159 013 zł | 6,3 |
Dołącz do dyskusji: „Viva!” i „Show” dużo więcej z reklam, L’Oreal największym marketerem (TOP 10)