SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Problemy z odbiorem gali KSW 65. Viaplay: Dotknęły niewielu użytkowników

W sobotę platforma streamingowa Viaplay po raz pierwszy przeprowadziła transmisję z gali KSW. Część subskrybentów w komentarzach internetowych narzekała na przerwy w transmisji. Biuro prasowe Viaplay w rozmowie z Wirtualnemedia.pl tłumaczy, że problemy dotknęły nielicznych.

Do tej pory transmisje gal KSW w modelu pay-per-view (jako dodatkowo płatne) oferował Polsat Box (wcześniej Cyfrowy Polsat). Dostęp do Gali KSW 64 kosztował 40 zł. Pod koniec listopada informowaliśmy, że prawa do transmisji z tych imprez sztuk walki pozyskała skandynawska platforma streamingowa Viaplay. Rozgrywki mogą oglądać wszyscy jej subskrybenci w cenie 34 zł miesięcznie i w pakiecie m.in. z Bundesligą, polską edycją „Fortu Boyard” oraz serialami i filmami. Dzięki współpracy z NENT Group, właścicielem Viaplay, zawody można oglądać także w innych krajach, gdzie działa platforma.

„Zaczęło ścinać transmisję”

Sobotnia gala KSW 65 odbyła się w sobotę o godz. 20 w Arenie Gliwice.  Na forach dyskusyjnych i w mediach społecznościowych szybko pojawiły się krytyczne komentarze na temat jakości transmisji. - Co do jakości w Viaplay się nie wypowiem, bo oglądałem tam tylko studio, na początku było okej, ale z czasem zaczęło ścinać i przełączyłem się na KSW TV, ale z tego co czytałem na TT to były spore problemy - napisał jeden z użytkowników Twittera.

- Dobra gala. Nie wiem czy kilkanaście „zwisów” w trakcie całej gali to dobry, czy zły wynik jak na Viaplay, ale sama jakość obrazu i dźwięku była bardzo dobra - zauważył inny internauta. - Gala KSW bardzo ok, ale Viaplay wiesza się bardziej niż pirackie streamy. Tragedia - przyznał inny.

Niektórzy zwrócili uwagę, że dotychczasowe transmisje w Polsat Box i na platformie Ipla (dzisiaj Polsat Box Go) były bardziej stabilne. - Wiem tylko, że tu mi wywaliło z 10 razy, a na KSW TV, FightPass i IPLA przez wszystkie te lata - 0 razy. No dobra, raz KSW TV zdechło, ale poza tym - wszystko idealnie. Domyślam się, że Viaplay potrzebuje więcej pamięci - wyraził przypuszczenie użytkownik Twittera.

Inni zwrócili uwagę, że w przypadku nowszych telewizorów lub przystawek z Android TV problemy nie występowały. Czasami wystarczy zresetować, takie urządzenie na przykład poprzez wyciągnięcie na chwilę wtyczki z gniazdka, aby działało stabilnie. Problemem może być niewystarczająca ilość pamięci RAM w niektórych urządzeniach. Bywa, że po dłuższym oglądaniu treści w 4K na Netflixie, niektóre sprzęty wymagają resetu. Viaplay w 4K jednak nie nadaje.

Viaplay zalecał też narzekającym restart routera. - Transmisja KSW była na bieżąco poprawiana. W przypadku gdy w przyszłości doświadczysz podobnych opóźnień spróbuj zrestartować swój router lub skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta - napisano z platformy do jednego z internautów.
 
Viaplay odnosi się do problemów technicznych

Skąd takie problemy techniczne? Wina leży po stronie serwisu czy użytkowników, których urządzenia mają niewiele RAM-u lub niezbyt szybkie łącza internetowe? - Przed Galą KSW 65 cały zespół NENT Group i Viaplay dołożył wszelkich starań, by zapewnić jak najlepszy odbiór transmisji i zminimalizować ryzyko problemów z odbiorem. Monitorowaliśmy również opinie użytkowników i odsetek osób, które wspominały o problemach technicznych był niewielki - informuje portal Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Viaplay.

- Jeśli ktoś doświadczył poważniejszych trudności z odbiorem transmisji - a dotychczas nie dostaliśmy takich sygnałów - zachęcamy do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta, każde zgłoszenie rozpatrujemy indywidualnie - dodaje Viaplay.

Awaria podczas bramki Lewandowskiego

To nie pierwsze problemy techniczne podczas transmisji realizowanej przez platformę streamingową Viaplay. Dwa tygodnie temu wielu internautów krytykowało serwis po tym jak doszło do półgodzinnej przerwy w transmisji podczas meczu Bundesligi Borussia Dortmund - Bayern Monachium. Subskrybenci nie mogli zobaczyć m.in. bramki Roberta Lewandowskiego.

- Wiemy, że niektórzy użytkownicy korzystający z dostępu do naszego serwisu za pośrednictwem konta Viaplay mieli trudności związane z odbiorem transmisji sobotniego meczu Bundesligi pomiędzy Borussią Dortmund i Bayernem Monachium. Oczywiście była to bardzo niekomfortowa sytuacja dla naszych klientów. Obecnie intensywnie pracujemy by upewnić się, że przyczyna zaistniałego problemu technicznego została sprawnie i skutecznie rozwiązana. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że zdarzenie to spotkało się z dużym niezadowoleniem naszych subskrybentów, dlatego chcielibyśmy przeprosić ich za wszelkie niedogodności z nim związane. Jeśli klienci Viaplay mieliby jakiekolwiek pytania, prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi Klienta - informowało wówczas portal Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Viaplay.

Platforma części subskrybentów zaproponowała obniżkę opłat za subskrypcję w kolejnym miesiącu. Rozesłała też maila do użytkowników. - Wiemy, że niektórzy spośród naszych subskrybentów, korzystający z dostępu do serwisu za pośrednictwem konta Viaplay, mogli mieć problem związany z odbiorem transmisji sobotniego meczu pomiędzy Borussią Dortmund i Bayern Monachium. Jeśli znalazłaś/eś się w grupie użytkowników, którzy mieli trudności z odbiorem sobotniej transmisji, chcemy poinformować Cię, że traktujemy tę sprawę niezwykle poważnie oraz zapewnić, że robimy wszystko by zapobiec podobnym zdarzeniom w przyszłości. Najmocniej przepraszamy za wszelkie niedogodności związane z zaistniałą sytuacją. Jeśli masz jakiekolwiek pytania, prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi Klienta - można było przeczytać w wiadomości wysłanej do użytkowników Viaplay.

Viaplay działa od sierpnia

Platforma Viaplay wystartowała na polskim rynku 3 sierpnia br. Tuż po starcie eksperci i internauci nie kryli rozczarowania z powodu jakości transmisji. Były one oferowane w rozdzielczości HD 720p. Dzisiaj Full HD to standard, a Eleven Sports 1 jest też dostępny w 4K. Viaplay testuje obecnie transmisje w rozdzielczości Full HD.

Skandynawska NENT Group poinformowała, że w trzecim kwartale br. platforma streamingowa Viaplay zyskała poza Skandynawią 286 tys. subskrybentów, z czego zdecydowaną większość w Polsce. Dzięki współpracy z partnerami (UPC Polska, Vectra, Play) NENT spodziewa się znacznego wzrostu liczby abonentów, ponieważ stanowią oni 25 proc. udziału polskiego rynku płatnej telewizji i 30 proc. tego samego rynku krajów bałtyckich. Pod koniec września Viaplay pozyskał łącznie 313 000 subskrybentów w naszym kraju, Litwie, Łotwie i Estonii.

Słabiej wyglądają ostatnie dane dotyczące Viaplay w Mediapanelu. We wrześniu, kiedy można było jeszcze testować przez miesiąc serwis za darmo, platforma zanotowała 2,25 mln użytkowników i 7,71 proc. zasięgu, w październiku - 1,66 mln użytkowników i 5,63 proc. zasięgu, a w listopadzie już tylko 1,1 mln internautów i 3,69 proc. zasięgu.

Dołącz do dyskusji: Problemy z odbiorem gali KSW 65. Viaplay: Dotknęły niewielu użytkowników

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kultura fizyczna
Wystarczy poczytać komentarze by stwierdzić czy użytkowników było "niewielu". Sam miałem problemy na urządzeniu Android TV.
0 0
odpowiedź
User
m
W takim razie wszyscy należeli do moich znajomych :(
0 0
odpowiedź
User
Komentator
Wystarczy poczytać komentarze by stwierdzić czy użytkowników było "niewielu". Sam miałem problemy na urządzeniu Android TV.


Ale wiesz, że to, że ty miałeś problemy, nie potwierdza żadnej tezy, że użytkowników z problemami było wielu? No i ile tych komentarzy od innych było? Policzyłeś? Skąd wiesz, jaki odsetek abonentów stanowią? Jak to policzyłeś? Skąd masz dane o liczbie oglądających i liczbie abonentów ogólnie? Oddaję ci głos.
0 0
odpowiedź