Unilever sprzedaje swoje herbaciane marki za ok. 4,5 mld euro
Koncern Unilever Plc, właściciel marek Lipton i PG Tips, zgodził się sprzedać część aktywów związanych z herbatą firmie CVC Capital Partners. Transakcję wyceniono na 4,5 mld euro.
Unilever poinformował, że sprzedaje swoją herbacianą dywizję (ma w niej m.in. markę herbaty Lipton, Pukka) funduszowi CVC Capital Partners. Transakcja została wyceniona na 4,5 mld euro.
Analitycy wskazują, że sprzedaż herbacianego biznesu jest bardzo potrzebną wygraną dla dyrektora generalnego Unilever, Alana Jope, który starał się odświeżyć portfolio firmy, aby nadążyć za zmieniającymi się gustami konsumentów. Firma zrezygnowała z planowanej sprzedaży portfela produktów kosmetycznych o wartości 1 miliarda dolarów na początku tego roku po tym, jak nie udało się przyciągnąć wystarczającego popytu ze strony potencjalnych nabywców.
Akcje firmy Unilever, która sprzedaje mydło Dove i lody Ben & Jerry's, spadły w tym roku w Londynie o 13 proc.. Rywale, w tym L'Oreal SA i Nestle SA, zyskały, gdy wydatki konsumentów powróciły po pandemii. Wyniki akcji Unilever i tempo zmian doprowadziły do spekulacji, że firma przyciągnie uwagę aktywnych inwestorów, zwłaszcza po kampanii Elliott Investment Management w GlaxoSmithKline Plc w tym roku.
Zmiana rynku
Popyt na herbatę ucierpiał w ostatnich latach w związku z przejściem na aromatyczne alternatywy ziołowe i kawę rzemieślniczą. Firma poinformowała w styczniu 2020 r., że rozpoczyna strategiczny przegląd swojego biznesu herbacianego, który może skutkować częściową lub pełną jego sprzedażą.
Obecna transakcja z CVC nie obejmuje jednostek herbacianych Unilever w Indiach i Indonezji oraz jej partnerstw na rynku herbat gotowych do spożycia, takich jak udział w spółce joint venture z PepsiCo Inc.
Marki herbat (łącznie 34) Unilevera takich, jak Lipton, PG tips, Pukka, T2 i TAZO, wygenerowały około 2 miliardów euro przychodów w zeszłym roku. Transakcja z CVC ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie 2022 roku.
Dołącz do dyskusji: Unilever sprzedaje swoje herbaciane marki za ok. 4,5 mld euro