Tylko „Avanti” na plusie po I półroczu. „Shape” stracił najwięcej (ranking magazynów luksusowych)
W I półroczu br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych znalazł się „Twój Styl”. Prawie wszystkie pisma odnotowały spadki, a najbardziej stracił „Shape”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogło „Avanti”.
Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2015 roku wyniosła 191 691 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do I półrocza 2014 roku pismo to zanotowało spadek o 3,35 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga pozycja należała do shoppingowego miesięcznika „Avanti” (Agora). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu poszła do góry o 0,23 proc. i wyniosła 99 098 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Na trzecim miejscu znalazł się magazyn „Women’s Health” (Motor-Presse Polska), który od marca br. jest miesięcznikiem, a wcześniej był dwumiesięcznikiem. Średnia sprzedaż ogółem jego marcowego, kwietniowego, majowego i czerwcowego wydania wyniosła 79 351 egz.
Dziewiąte miejsce zajęła „Grazia”, która od czerwca br. wydawana jest jako miesięcznik. Wynik sprzedażowy czerwcowego numeru tego magazynu wyniósł 67 660 egz. Wcześniej tytuł ten ukazywał się jako dwutygodnik.
Z kolei najwięcej - 25,75 proc. - stracił miesięcznik „Shape” (Marquard Media Polska), którego średni wynik wyniósł 22 015 egz. W zestawieniu spadł on z miejsca 13. na 16. - ostatnie.
Wirtualnemedia.pl | I półrocze | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Twój Styl | 289 959 | 193 226 | 191 691 | 300 431 | 199 635 | 198 327 |
Avanti | 169 408 | 99 949 | 99 098 | 174 207 | 99 236 | 98 867 |
Women’s Health | 151 581 | 79 351 | 79 351 | - | - | - |
Cosmopolitan | 160 000 | 74 263 | 74 253 | 160 000 | 94 331 | 94 331 |
Zwierciadło | 146 669 | 74 710 | 74 008 | 136 917 | 76 877 | 76 872 |
Joy | 156 500 | 76 855 | 73 985 | 160 000 | 94 932 | 91 599 |
Pani | 136 657 | 69 226 | 69 034 | 140 823 | 77 980 | 77 796 |
Wysokie Obcasy Extra | 139 167 | 76 432 | 68 064 | 150 100 | 83 487 | 77 640 |
Grazia | 139 980 | 67 860 | 67 660 | - | - | - |
Glamour | 115 627 | 66 106 | 66 106 | 145 700 | 76 424 | 75 474 |
Uroda Życia | 168 645 | 66 235 | 65 368 | - | - | - |
Hot Moda | 122 000 | 51 697 | 51 689 | 130 000 | 61 610 | 61 600 |
Elle | 100 523 | 50 085 | 48 085 | 107 637 | 58 924 | 56 907 |
In Style - Edycja Polska | 91 320 | 41 022 | 41 022 | 109 133 | 55 350 | 45 350 |
Harpers Bazaar | 61 100 | 26 946 | 26 896 | 64 734 | 30 516 | 30 516 |
Shape | 43 167 | 22 015 | 22 015 | 49 500 | 29 831 | 29 651 |
W czerwcu 2015 roku liderem również był „Twój Styl”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do czerwca 2014 roku zmniejszyła się o 17,12 proc. do 168 108 egz.
Drugie miejsce należało do magazynu „Avanti” (Edipresse Polska), którego wynik sprzedażowy wyniósł 104 744 egz., po spadku o 4,2 proc. Natomiast trzecią lokatę zajął „Women’s Health” (76 290 egz.).
W tym ujęciu jedynym wzrostem, wynoszącym 6,16 proc. do 64 239 egz., pochwalić się mógł „Glamour” (Grupa Burda). Również i tutaj największy spadek odnotował miesięcznik „Shape” - było to 54,68 proc. do 18 735 egz.
Wirtualnemedia.pl | czerwiec | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Twój Styl | 289 965 | 169 824 | 168 108 | 299 981 | 204 179 | 202 837 |
Avanti | 185 526 | 108 092 | 104 744 | 199 690 | 109 696 | 109 330 |
Women’s Health | 150 144 | 76 290 | 76 290 | - | - | - |
Wysokie Obcasy Extra | 148 000 | 85 675 | 75 336 | 130 324 | 85 834 | 79 392 |
Joy | 155 000 | 73 512 | 73 512 | 160 000 | 87 749 | 77 749 |
Zwierciadło | 160 000 | 73 144 | 71 964 | 133 500 | 72 947 | 72 947 |
Cosmopolitan | 160 000 | 71 060 | 71 060 | 160 000 | 88 245 | 88 245 |
Grazia | 139 980 | 67 860 | 67 660 | - | - | - |
Glamour | 110 000 | 64 239 | 64 239 | 130 000 | 60 513 | 60 513 |
Pani | 134 993 | 63 101 | 62 901 | 139 975 | 77 559 | 77 409 |
Uroda Życia | 149 330 | 58 786 | 56 786 | - | - | - |
Hot Moda | 120 000 | 46 904 | 46 904 | 130 000 | 56 478 | 56 478 |
Elle | 92 150 | 45 973 | 43 973 | 101 250 | 56 300 | 54 300 |
In Style - Edycja Polska | 80 000 | 33 034 | 33 034 | 94 800 | 41 590 | 41 590 |
Harpers Bazaar | 58 500 | 24 400 | 24 400 | 58 950 | 25 880 | 25 880 |
Shape | 38 000 | 18 735 | 18 735 | 65 000 | 42 336 | 41 336 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Avanti” na plusie po I półroczu. „Shape” stracił najwięcej (ranking magazynów luksusowych)