TVN: przychody reklamowe rosną wyżej niż rynek
W I kw. br. wzrosły przychody i zysk Grupy TVN. Spółka prognozuje, że platforma N będzie rentowna w II i III kw. br., a TVN CNBC Biznes wyjdzie na prostą na koniec roku.
Przychody TVN SA w pierwszych trzech miesiącach br. wyniosły 548,4 mln zł, czyli były wyższe 26 o proc. niż rok wcześniej. Zakładając włączenie przychodów platformy N za cały I kwartał ub.r. (spółka nabyła N 11 marca ub.r.) wzrost ten wyniósł 8 proc. Jak podano na konferencji, przychody segmentu telewizyjnego powróciły niemal do poziomu sprzed kryzysu. - ich spadek wyniósł 1 proc. Przychody reklamowe TVN wzrosły w I kw. o 2,7 proc. do 264 mln zł, podczas gdy dom mediowy Starlink podał, iż wzrost całego rynku reklamy telewizyjnej wyniósł raptem 1,9 proc.
Stacja spodziewa się jednocyfrowego wzrostu przychodów reklamowym w tym roku - Widzimy ożywienie na rynku. Aktualny plan to 3-5 proc. w całym roku i to jest ostrożna prognoza - powiedział dziennikarzom Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN. Wiceprezes spółki Piotr Walter dodał, że przychody z reklamy telewizyjnej TVN mają rosnąć w 2010 roku ponad wzrost rynku. W związku z zawieszeniem emisji reklam po kwietniowej żałobie narodowej, TVN zdecydował, że wydłuży sezon telewizyjny w czerwcu. Stacja liczy, że uda jej się odrobić starty poprzez zwiększenie wypełnienia bloków reklamowych w maju br. jak i podwyżkę ich cen.
Spółka cały czas dywersyfikuje swoje przychody – w I kwartale br. 40 proc. jej przychodów pochodziło ze źródeł pozareklamowych – było to o 1 proc. więcej niż rok wcześniej. Głównym ich źródłem jest platforma N, której obroty poszły do góry o 32 proc. do 138 mln zł. Liczba jej abonentów na koniec marca br. wyniosła 724 tys., o 33 proc. więcej niż rok wcześniej, a ARPU (średni przychód na abonenta) wzrosło o 7 proc. do 58,2 zł. Telewizja na kartę miała 307 tys. użytkowników aktywnych i 217 tys. użytkowników oferty bez doładowania. Łączna liczba płacących klientów N i TNK przekroczyła zatem milion.
Platforma N miała w I kw. br. 25 mln zł straty na poziomie EBITDA, podczas gdy rok wcześniej starta wynosiła 32 mln zł. - Podtrzymujemy nasze prognozy dotyczące pozytywnej EBITDA dla platformy N w II i III kwartale tego roku – powiedział na konferencji Tellenbach. Dodał, że przepływy pieniężne w platformie N w 2011 roku powinny być pozytywne. W poniedziałek TVN ma ogłosić zmiany w ofercie Telewizji na kartę.
Pytany o osiągnięcie rentowności przez kanał TVN CNBC Biznes, Piotr Walter powiedział, że kanał ten jest o krok, by nastąpiło to na koniec roku. Nie sądzi natomiast, by nastąpiło to w br. w przypadku stacji TVN Warszawa. Walter poinformował również, że kanałem, którego uruchomienie TVN zapowiadał na ten rok była nadająca z opóźnieniem czasowym stacja TVN HD+1, która od 1 maja br. dostępna jest w ofercie platformy N.
W I kwartale br. TVN SA miała 64 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 29,1 mln zł straty rok wcześniej (rok temu negatywny wpływ na wyniki spółki miały głównie niekorzystne różnice kursowe). Jest to wynik gorszy od oczekiwań rynkowych, których średnia wynosiła 84 mln zł zysku. Spodziewali się oni w tym okresie wyniku netto w wysokości w przedziale 35-109,3 mln zł.
Dołącz do dyskusji: TVN: przychody reklamowe rosną wyżej niż rynek