SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agnieszka Szydłowska zapowiada w Trójce „zmianę od podstaw”

Agnieszka Szydłowska, od kilku dni dyrektor radiowej Trójki zasugerowała, że rozgłośnię nie czeka jedynie „kosmetyka anteny na szybko”, tylko „zmiana od podstaw”. Przyznała, że dostała już dużo zgłoszeń od osób chcących współpracować ze stacją.

Agnieszka Szydłowska, fot. Polskie Radio Agnieszka Szydłowska, fot. Polskie Radio

Na swoim fanpage’u facebookowym Agnieszka Szydłowska podziękowała za informacje, które dostawała, od kiedy podano nieoficjalnie, że zostanie szefową radiowej Trójki. - Za wszystkie słowa wsparcia, nadziei, ale także te mniej entuzjastyczne, które co oczywiste, też wpadają - stwierdziła.

Dodała, że wśród wiadomości jest wiele zgłoszeń do pracy. - Gromadzę je i wszystkie przeczytam i sprawdzę. Potrzebuję jednak czasu - wyjaśniła.

- Dwa pierwsze dni były super intensywne i już wiem, że kolejne także wypełni poznawanie obecnej struktury radia, ludzi i uczenia się wielu zasad pracy w tak dużym środowisku. Do etapu kreowania nowego przejdziemy zatem po tym co robimy teraz. Dlatego nie zrażajcie się brakiem odpowiedzi na tym etapie - tłumaczyła.

„Zmiana od podstaw, a nie kosmetyka anteny”

Szydłowska zasugerowała, że za jakiś czas w Trójce może dużo się zmienić. - Tu chodzi o zmianę od podstaw, zmianę myślenia i rozpoznanie swojego miejsca w medialnej układance a nie o kosmetykę anteny na szybko - podkreśliła.

- Przy okazji zapraszam do kontaktu w sprawie rozmów o mediach publicznych wszystkie osoby, które chciałyby podzielić się swoimi przemyśleniami. Otworzymy niebawem specjalny kanał komunikacji w tej sprawie, informacje znajdą się niebawem w MS - podkreśliła.

 

Agnieszka Szydłowska zmiany zapowiedziała na wiosnę

Na dyrektor radiowej Trójki Agnieszka Szydłowska została mianowana w środę. - Radio publiczne widzę jako przestrzeń wolności intelektualnej, czujności na tematy społeczne i kulturalne, naturalne miejsce spotkania i rozmowy. Zaprzepaszczany w ostatnich latach potencjał i zaufanie, jakim obdarzali nas odbiorcy musimy odbudować dostosowując się do czasów, w których to robimy. Chcemy być wszędzie tam, gdzie nasi potencjalni odbiorcy. Trójka aktywnie włączy się do dyskusji o przyszłym kształcie mediów publicznych, wsłuchując się w głosy aktywistów i aktywistek, osób zawodowo zajmujących się badaniem mediów, środowisk intelektualnych, artystycznych. Zapraszamy do Trójki! – zapowiedziała oa rozgłośni.

- Agnieszka Szydłowska wraca do Trójki z doświadczeniem i zrozumieniem wyjątkowości tej anteny, a jednocześnie gwarantuje tworzenie inspirującej radiowej alternatywy. Dzięki Niej Trójka ma szansę, by wybrzmieć intensywnym kulturalno-muzycznym głosem i proponować nieszablonowe spotkania twórców ze słuchaczami. Mam pewność, że  Agnieszka Szydłowska przywróci Trójce należny jej blask i renomę, a ostatnie lata na Myśliwieckiej odejdą w zapomnienie. Jestem przekonany, że zmiany, które już niebawem zainicjuje nowa szefowa anteny, spowodują również powrót zaufania partnerów biznesowych do Trójki - stwierdził Paweł Majcher, redaktor naczelny Polskiego Radia.

W czwartek Szydłowska pierwszy raz spotkała się z zespołem Tójki. - Po pierwsze bardzo bym chciała, żeby jasne stało się, że moją intencją nie jest burzenie tylko budowanie. Nie chcę burzyć wspaniale działających obywatelskich projektów, jakimi są Radia 357 czy Nowy Świat, do których poszli moi wspaniali koledzy i koleżanki dalej spotykać się ze słuchaczami i słuchaczkami - zapewniła nowa szefowa rozgłośni.

Zapowiedziała, że w ramówce pojawią się audycje dostosowana do obecnych czasów. - Aby można było tutaj wprowadzić nowe formaty, dużo słowa, dużo tematów, dużo muzyki, dużo tego wszystkiego, co może nas wyróżniać na tle stacji komercyjnych czyli jakości, rzetelności - wyliczyła. W pierwszej kolejności zmiany mają pojawić się w popołudniowym paśmie "Zapraszamy do Trójki". Natomiast czas na przygotowanie nowości ramówkowych Szydłowska daje sobie do końca marca, tak żeby wprowadzić je z początkiem kwietnia, przy okazji urodzin rozgłośni.

Słuchalność Trójki ostro w dół

Gdy prezes Agnieszka Kamińska obejmowała swój urząd w 2020 roku Jedynka i Trójka miały po 5,3 proc. udziału w rynku (badanie Radio Track za okres październik-grudzień 2019 r.). Według ostatniego badania (wrzesień 2023 - listopad 2023) Jedynka ma 5,0 proc., a Trójka zaledwie - 1,8 proc. Wynik Programu Trzeciego jest jednym z najniższych w historii badań. 

Jeśli spojrzeć na dane z końcówki 2015, gdy "dobra zmiana" nie dotarła jeszcze do Polskiego Radia, widać gigantyczne spadki słuchalności. Jedynka w okresie październik-grudzień 2015 miała 9,5 proc. udziału w rynku, a Trójka - 7,8 proc.

Agnieszka Szydłowska pracowała w Trójce przez ponad 15 lat. Prowadziła przede wszystkim audycję muzyczną „Program Alternatywny” i weekendowe pasmo „Radiowy Dom Kultury”, relacjonowała dla stacji m.in. festiwale muzyczne.

W maju 2020 odeszła z PR3. Jej decyzja była spowodowana zamieszaniem wokół unieważnienia jednego z wydań Listy Przebojów Trójki. Władze stacji unieważniły wówczas notowanie listy, które wygrała piosenka Kazika Staszewskiego „Twój ból jest lepszy niż mój” krytykująca wizytę Jarosława Kaczyńskiego w czasie pierwszej fali pandemii na cmentarzu w rocznicę katastrofy smoleńskiej. 

Razem z Agnieszką Szydłowską z Trójki odeszli wtedy m.in. Marek Nieźdzwiecki, Hirek Wrona i Marcin Kydryński.  W czasie pracy w Programie III Agnieszka Szydłowska współpracowała z Telewizją Polską, współprowadziła m.in. „Pegaz”, „Tygodnik kulturalny”, „Kinematograf” i „Niedziela z…” w TVP Kultura oraz „Po godzinach” w TVP1. Wcześniej pracowała w Rozgłośni Harcerskiej i Radiostacji. We wrześniu 2020 po rozstaniu z Trójką i TVP Kultura Szydłowska dołączyła do Newonce.radio, gdzie pracowała w ostatnich latach. 

Dołącz do dyskusji: Agnieszka Szydłowska zapowiada w Trójce „zmianę od podstaw”

38 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ReM
Trudno się dziwić. Od 2020 r. 4 rotacyjnych Dyrektorów, zaorana antena przez Pana od muzyki co żuł i kosił konkurencję (konkurencja turla się ze śmiechu) plus pieśni biesiadne, awantury, pijackie incydenty, wulgarna Małgorzata z naganami, muzyka umcyk umcyk od rana z do wieczora, i 5 dziennikarzy co ostali się na ruinach. Zero kultury, zero publicystyki. Słuchalność 1,6/1,8 procenta. Ośmieszona i skompromitowana jak całe Polskie Radio. Ot 4 lata zarządów wybitnej prezeski i towarzysza Cz.
24 4
odpowiedź
User
tyle
Co by o nowej dyrektor nie mówić, to wybór jej na to stanowisko to minimum 100% lepiej niż niejaki Michniewicz co się też pojawiał jako kandydat.
23 5
odpowiedź
User
Trójkofan
Program 3 PR po nowemu, oby tylko bez redaktora w czapeczce z daszkiem i jego pupili zapatrzonych w swego mentora i zasłuchanych razem z nim w Sanah i Dua Lipe
17 17
odpowiedź