Top 10 Nielsena wśród platform streamingowych zdominował Netflix
„Awantura” debiutuje na czwartym miejscu badania Nielsena z 962 milionami obejrzanych minut. Inne seriale Netfliksa także znalazły się w rankingu.
Czarna komedia Netfliksa pt. „Awantura” zadebiutowała w cotygodniowym rankingu platform streamingowych Nielsena na czwartej pozycji z 962 milionami obejrzanych minut. Pomiar ten został wykonany w okresie oglądalności pomiędzy 3-9 kwietnia, a „Awantura” miała swoją premierę 6 kwietnia, co oznacza, że serial osiągnął tę oglądalność w ciągu pierwszych czterech dni dostępności.
Pierwszy sezon „Awantury” z udziałem Stevena Yeuna i Ali Wong liczy 10 odcinków. Serial był pierwotnie promowany jako komedia, ale amerykański serwis Variety poinformował jako pierwszy, że produkcja Netfliksa będzie walczyć o nagrody Emmy w kategorii seriali limitowanych. Nadal jednak istnieje szansa, że projekt powróci z nową odsłoną, ponieważ twórca Lee Sung Jin powiedział, że ma pomysły aż na trzy sezony.
Kontrowersje
Należy jednak zauważyć, że „Awantura” od czasu premiery została uwikłana w skandal dotyczący Davida Choe, czyli aktora drugiego planu, i historię, którą opowiedział w podcaście z 2014 roku o dopuszczeniu się gwałtu, o którym później on i jego współpracownicy powiedzieli, że był „sfabrykowany”.
„Nocny agent” na czele wyścigu
Na szczycie listy trzeci tydzień z rzędu znalazł się „Nocny agent”, tym razem z 1,9 miliarda obejrzanych minut — nic w tym dziwnego, ponieważ dane Netfliksa pokazują, że dramat szpiegowski jest obecnie piątą najpopularniejszą anglojęzyczną serią platformy. Za nim uplasował się show „Miłość jest ślepa” z 1,2 miliarda obejrzanych minut. Program randkowy Netfliksa dodał trzy kolejne odcinki do swojego czwartego sezonu w oknie oglądania między 3-9 kwietnia, a Nielsen zauważa, że połowa widzów programu to dorośli w przedziale wiekowym 18-34 lata.
Oferta Disney+
„The Mandalorian” zajął trzecie miejsce z nieco ponad miliardem obejrzanych minut – po raz siódmy serial przekroczył tę liczbę. Szósty odcinek sezonu trzeciego zadebiutował między 3-9 kwietnia.
Film Netfliksa „Murder Mystery 2” spędził drugi tydzień na liście Nielsena w Top 10 po debiucie na trzecim miejscu z 1,1 miliarda minut obejrzanych w ciągu pierwszych trzech dni dostępności. W tym tygodniu spadł na piąte miejsce z wciąż imponującymi 871 milionami minut.
Szóste, siódme, ósme i dziewiąte miejsce przypadło odpowiednio następującym tytułom: „Bluey” (737 mln minut), „South Park” (700 mln), „Cocomelon” (683 mln) i „NCIS” (682 mln).
Na dole wykresu drugi tydzień z rzędu znalazł się „Ted Lasso”. W tym tygodniu komedia Apple TV+ była oglądana przez 650 milionów minut, w porównaniu z debiutem sezonu trzeciego z zeszłego tygodnia, który wyniósł 570 milionów.
Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.
W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netfliksa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.
Dołącz do dyskusji: Top 10 Nielsena wśród platform streamingowych zdominował Netflix