TNS: niewielki wzrost wydatków reklamowych
W okresie styczeń - wrzesień 2007 wydatki amerykańskich firm nareklamę wyniosły 108,2 miliarda dolarów - informuje serwisMarketing Charts, powołując się na dane firmy badawczej TNS Media.Oznacza to wzrost zaledwie o 0,2 procenta w porównaniu zanalogicznym okresem roku ubiegłego.
Gdyby nie III kwartał, który przyniósł wzrost o 1,3 procenta,najprawdopodobniej za cały analizowany okres odnotowano by spadekwydatków, gdyż w pierwszych dwóch kwartałach wydatki te sukcesywniemalały.
Przedstawiciele TNS Media twierdzą jednak, że wcale nie oznaczato odwrócenia trendu i nadejścia lepszych czasów dla rynku. Ichzdaniem nakłady amerykańskich firm na reklamę utrzymają się wkolejnych miesiącach na mniej więcej tym samym poziomie.
Najlepiej sytuacja wygląda na rynku reklamy online, gdzie wpierwszych dziewięciu miesiącach zanotowano wzrost wydatków o 17,2procenta. Tymczasem prasa odnotowała spadek o 5,2 procenta,telewizja o 1,9 procenta, a radio o 1,8 procenta.
W sumie, dziesięciu czołowych reklamodawców wydało łącznie 13,3miliarda dolarów na reklamę - o 2,3 procenta mniej niż przedrokiem. Miano największego reklamodawcy utrzymała firma Procter& Gamble, która wyprzedziła kolejno AT&T, Verizon, GeneralMotors, Ford Motor, Time Warner, Johnson&Johnson, SprintNextel, Walt Disney oraz News Corp.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: TNS: niewielki wzrost wydatków reklamowych