Tesco ma przeprosić za nieuczciwe porównania cenowe z Lidlem
Sąd okręgowy w Krakowie uznał, że reklamy Tesco sprzed trzech lat w nieuczciwy sposób porównywały ceny z siecią Lidl. Tesco ma za to przeprosić w swojej gazetce reklamowej.
Krakowski sąd orzekł, że reklamy Tesco z wiosny 2009 roku mogły wprowadzać klientów w błąd, m.in. poprzez porównywanie cen w sieciach Tesco i Lidl z różnych dat oraz prezentowanie cen Tesco na niższym poziomie niż w rzeczywistości. Zdaniem sądu takie reklamy naruszyły przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Sąd zakazał Tesco Polska publikacji reklam mogących wprowadzać klienta w błąd oraz zobowiązał sieć do zamieszczenia stosownych przeprosin w swojej gazetce reklamowej. Pozew w tej sprawie złożył zarząd Lidl Polska, którego prezes Michał Łagunionek deklaruje zadowolenie z takiego wyroku.
Orzeczenie nie jest prawomocne. Nie wiadomo jeszcze, czy Tesco Polska będzie się od niego odwoływać. - Nie mamy pisemnego wyroku czy uzasadnienia, a bez tego trudno mówić o ewentualnych dalszych krokach w tej sprawie - mówi nam Michał Sikora z biura prasowego Tesco.
Dołącz do dyskusji: Tesco ma przeprosić za nieuczciwe porównania cenowe z Lidlem