Platforma cyfrowa straciła w Polsce 51 tys. klientów satelitarnych
Dalej spada liczba abonentów satelitarnych Orange Polska. Na koniec I kwartału br. było ich 52 tys. To o 7 tys. mniej niż pod koniec 2023 roku i aż o 51 tys. mniej niż przed rokiem. Mimo spadającej popularności odbioru DTH, ogólna liczba klientów telewizyjnych operatora zwiększyła się.

Łącznie Orange Polska ma 953 tys. klientów telewizyjnych. Na koniec IV kwartału ub.r. było ich 945 tys., a więc o 8 tys. mniej. Na koniec marca ub.r. abonentów z ofertą telewizyjną operator miał 943 tys. Aż 103 tys. z nich korzystało z odbioru satelitarnego. Po I kwartale br. z oferty IPTV korzystało 900 tys. abonentów, a satelitarnej 52 tys. Ubyło 7 tys. klientów satelitarnych i przybyło 14 tys. klientów IPTV.
Bez daty wyłączenia emisji satelitarnej
W poprzednich kwartałach Orange Polska także tracił abonentów satelitarnych. - Nowi klienci telewizji satelitarnej stanowią bardzo znikomą część. Skupiamy się w pełni na oferowaniu telewizji w technologii IPTV - mówił niedawno Wirtualnemedia.pl Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska.

Oferta satelitarna jest wygaszana? Kiedy całkowicie zniknie? - Tak, taką strategią kierujemy się od kilku lat. Obecnie nie mamy jednak planów całkowitego wycofania się z oferowania telewizji satelitarnej - zapewniał Jabczyński.
Polsat Box też traci klientów satelitarnych
Dostawcy płatnej telewizji ze Stanów Zjednoczonych borykają się z masową utratą abonentów przez konkurencję ze strony serwisów streamingowych. W czwartym kwartale ub.r. grupa Cyfrowy Polsat miała sprzedanych 13,08 mln jednostkowych usług (RGU) w modelu abonamentowym klientom indywidualnym, po spadku rok do roku o 1,5 proc. Sprzedaż płatnej telewizji zmalała o 4,1 proc. do 4,84 mln RGU.
W ostatnich kwartałach miały miejsce podobne spadki. Cyfrowy Polsat, właściciel platformy cyfrowej Polsat Box , serwisu streamingowego Polsat Box Go i operatora Netia, tłumaczył to spadającą popularnością telewizji satelitarnej. Ten trend jest częściowo rekompensowany przez działalność serwisu streamingowego Polsat Box Go i sprzedaż pakietów z Disney+. Ponadto, przyczyną spadków ma być wciąż likwidacja usługi iPla w sierpniu 2021 roku. Część klientów Grupy Polsat Plus miało dzięki niej tani pakiet. Wraz z kończeniem się ich umów, proponowane im są droższe subskrypcje Polsat Box Go. Maciej Stec, wiceprezes Cyfrowego Polsatu stwierdził w kwietniu, że rezygnacje z tego powodu skończą się wraz z końcem roku.
Od końca 2020 roku przez ostatnie lata Canal+ Polska informował w serwisie korporacyjnym, że ma 2,7 mln abonentów. Ostatnio liczba ta zniknęła ze strony nadawcy. Firma nie podaje aktualnej. - Najpopularniejszą obecnie usługą jest telewizja w opcji hybrydowej, czyli dostęp do telewizji satelitarnej oraz serwisu Canal+ online w ramach jednego abonamentu. Klienci mogą więc swobodnie decydować z jakiej technologii chcą w danej chwili korzystać. Rozwiązania OTT stają się oczywiście coraz bardziej popularne, ale nie obserwujemy masowej rezygnacji z telewizji satelitarnej na rzecz OTT. Nie mamy więc w planach wygaszania tej części biznesu. Jest wręcz odwrotnie - od kilku lat unowocześniamy telewizję satelitarną i oferujemy Klientom dostęp do rozwiązań online – na dekoderach czy we wspomnianym serwisie Canal+ online - zapewniał Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska.
Dołącz do dyskusji: Platforma cyfrowa straciła w Polsce 51 tys. klientów satelitarnych
Największa bańka to sretflix gdzie użytkowników cudownie rozmnażają.