„Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem. „Przyjaciółka” nowym liderem wśród dwutygodników
W okresie od marca do sierpnia 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od marca do sierpnia 2014 roku sięgało 25,56 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,45 pkt. proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 16,12 proc. respondentów (spadek o 1,74 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 12,67 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,50 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 10,84 proc. pytanych, co oznacza spadek o 1,15 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,59 proc. czytelników, czyli o 1,31 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,27 proc. do 6,01 proc.
Tygodniki 15-75 |
marzec 2014 : sierpień 2014 |
marzec 2013 : sierpień 2013 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
25,56% |
27,01% |
Życie na Gorąco |
16,12% |
17,86% |
Chwila dla Ciebie |
12,67% |
14,50% |
Angora |
10,84% |
11,99% |
Newsweek |
7,59% |
8,90% |
Auto Świat |
6,22% |
7,17% |
Wprost |
6,01% |
6,27% |
Twoje Imperium |
4,98% |
5,16% |
To & Owo |
4,76% |
4,74% |
Polityka |
4,64% |
5,47% |
Na Żywo |
4,50% |
4,91% |
Gość Niedzielny |
4,30% |
4,02% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
3,21% |
3,67% |
Rewia |
2,89% |
3,23% |
Motor |
2,80% |
2,93% |
Świat & Ludzie |
2,32% |
2,63% |
Teleprogramy |
2,09% |
2,44% |
Super TV |
2,08% |
2,20% |
Tele Max |
1,87% |
1,45% |
W Sieci |
1,41% |
1,14% |
Teraz |
1,40% |
1,23% |
Tygodnik Siedlecki |
0,67% |
0,70% |
MM Moje Miasto |
0,58% |
0,37% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,52% |
0,75% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,51% |
0,51% |
Teraz Opole |
0,05% |
0,03% |
PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).
W tej grupie wiekowej tylko jeden tygodnik z czołowej piątki - „Newsweek Polska”, miał większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe cztery tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco”, „Chwila dla Ciebie” i „ Angora” - odnotowały niższe wyniki.
Tygodniki 16-59 |
marzec 2014 : sierpień 2014 |
PBC |
|
Tytuł |
Procent respondentów |
Tele Tydzień |
25,19% |
Życie na Gorąco |
14,61% |
Chwila dla Ciebie |
11,79% |
Angora |
10,74% |
Newsweek |
8,20% |
Auto Świat |
7,17% |
Wprost |
6,08% |
Twoje Imperium |
4,43% |
To & Owo |
4,78% |
Polityka |
4,25% |
Na Żywo |
4,25% |
Gość Niedzielny |
3,51% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
3,00% |
Rewia |
2,42% |
Motor |
2,98% |
Świat & Ludzie |
1,94% |
Teleprogramy |
2,15% |
Super TV |
2,09% |
Tele Max |
1,85% |
W Sieci |
1,32% |
Teraz |
1,37% |
Tygodnik Siedlecki |
0,63% |
MM Moje Miasto |
0,64% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,55% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,51% |
Teraz Opole |
0,04% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od marca do sierpnia br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 13,16 proc. respondentów, czyli o 0,11 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Wówczas tytuł ten był drugi.
Z kolei na drugie miejsce z pierwszego spadła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,23 proc. do 11,93 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,12 pkt. proc. i wyniosło 10,49 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 9,80 proc. respondentów (w dół o 1,97 pkt. proc.).
Dwutygodniki 15-75 |
marzec 2014 : sierpień 2014 |
marzec 2013 : sierpień 2013 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Przyjaciółka |
13,16% |
13,05% |
Pani Domu |
11,93% |
14,23% |
Tina |
10,49% |
12,61% |
Naj |
9,80% |
11,77% |
Viva |
9,34% |
9,94% |
Gala |
8,56% |
9,96% |
Z Życia Wzięte |
6,84% |
7,95% |
Party Życie Gwiazd |
6,82% |
7,61% |
Tele Świat |
4,80% |
5,32% |
Show |
4,39% |
5,19% |
Takie jest Życie |
3,97% |
4,31% |
Świat Seriali |
3,25% |
3,30% |
Sukcesy i Porażki |
2,88% |
3,14% |
Bravo |
2,27% |
2,60% |
Bravo Sport |
2,17% |
2,02% |
Flesz Gwiazdy & Styl |
1,88% |
2,26% |
Super TV |
1,73% |
- |
Relaks |
1,65% |
1,77% |
TV14 |
1,33% |
1,36% |
Grazia |
1,25% |
1,79% |
Tele Max |
1,04% |
- |
Forum |
0,81% |
1,25% |
Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej trzy czołowe dwutygodniki miały słabsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.
Dwutygodniki 16-59 |
marzec 2014 : sierpień 2014 |
PBC |
|
Tytuł |
Procent respondentów |
Przyjaciółka |
11,94% |
Pani Domu |
11,26% |
Tina |
10,04% |
Naj |
9,69% |
Viva |
10,07% |
Gala |
9,25% |
Z Życia Wzięte |
6,38% |
Party Życie Gwiazd |
7,54% |
Tele Świat |
4,90% |
Show |
4,95% |
Takie jest Życie |
3,72% |
Świat Seriali |
3,36% |
Sukcesy i Porażki |
2,78% |
Bravo |
2,17% |
Bravo Sport |
2,25% |
Flesz Gwiazdy & Styl |
2,16% |
Super TV |
1,69% |
Relaks |
1,41% |
TV14 |
1,23% |
Grazia |
1,41% |
Tele Max |
0,91% |
Forum |
0,78% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca 2013 do sierpnia 2013 roku na losowej próbie 20 237 przypadków i w okresie od marca 2014 do sierpnia 2014 roku na losowej próbie 21 005 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 665 przypadków).
Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od maja do sierpnia 2014 roku nie były badane takie tygodniki, jak: „Super TV” i „Tele Max”, a w okresie od marca do kwietnia 2014 roku - dwutygodniki „Super TV” i „Tele Max”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem. „Przyjaciółka” nowym liderem wśród dwutygodników