„Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem. „Pani Domu” na czele dwutygodników
W okresie od kwietnia do września 2013 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce pozostał „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Pani Domu” - wynika z najnowszej fali badania PBC.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od kwietnia do września 2013 roku sięgało 26,58 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,05 pkt. proc.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,75 proc. respondentów (wzrost o 0,84 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,24 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,31 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 12,32 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 1,13 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,94 proc. czytelników, czyli o 1,22 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,73 proc. do 6,20 proc. Tytuł ten był badany w tym roku tylko w kwietniu i maju, bo wydawca zawiesił korzystanie z badań PBC (więcej na ten temat).
Tygodniki | kwiecień 2013 : wrzesień 2013 | kwiecień 2012 : wrzesień 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 26,58% | 28,63% |
Życie na Gorąco | 17,75% | 16,91% |
Chwila dla Ciebie | 14,24% | 13,31% |
Angora | 12,32% | 11,19% |
Newsweek | 8,94% | 7,72% |
Auto Świat | 7,21% | 6,33% |
Wprost | 6,20% | 5,73% |
Polityka | 5,22% | 5,71% |
Twoje Imperium | 5,10% | 4,79% |
Na Żywo | 4,97% | 4,16% |
To & Owo | 4,85% | 4,45% |
Gość Niedzielny | 3,99% | 3,97% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,47% | 3,58% |
Rewia | 3,21% | 2,53% |
Motor | 2,89% | 2,67% |
Świat & Ludzie | 2,58% | 1,84% |
Przekrój | 2,38% | 2,17% |
Teleprogramy | 2,25% | 2,69% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,12% | 2,93% |
Super TV | 1,98% | 2,59% |
Tele Max | 1,48% | 1,39% |
Forum | 1,39% | 1,04% |
Teraz | 1,33% | 1,04% |
W Sieci | 1,06% | - |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,75% | 0,59% |
Tygodnik Siedlecki | 0,74% | 0,70% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,49% | 0,49% |
City | 0,46% | 0,26% |
MM Moje Miasto | 0,45% | 0,48% |
Teraz Opole | 0,01% | 0,01% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od kwietnia do września br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 13,91 proc. respondentów, czyli o 0,28 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. W analogicznym okresie ub.r. tytuł ten był drugi.
Natomiast na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,69 proc. do 13,40 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,29 pkt. proc. i wyniosło 12,35 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,49 proc. respondentów (do góry o 2,21 pkt. proc.). Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.
Dwutygodniki | kwiecień 2013 : wrzesień 2013 | kwiecień 2012 : wrzesień 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Pani Domu | 13,91% | 14,19% |
Przyjaciółka | 13,40% | 14,69% |
Tina | 12,35% | 12,64% |
Naj | 11,49% | 9,28% |
Viva | 9,69% | 9,83% |
Gala | 9,68% | 8,54% |
Z Życia Wzięte | 8,06% | 8,16% |
Party Życie Gwiazd | 7,63% | 6,70% |
Tele Świat | 5,25% | 4,87% |
Show | 5,23% | 3,94% |
Takie jest Życie | 4,43% | 3,87% |
Świat Seriali | 3,41% | 3,42% |
Sukcesy i Porażki | 3,21% | 2,82% |
Bravo | 2,50% | 2,45% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 2,22% | 1,82% |
Bravo Sport | 1,92% | 2,19% |
Grazia | 1,91% | - |
Relaks | 1,77% | 1,42% |
TV14 | 1,35% | 1,18% |
Forum | 1,19% | - |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia 2012 roku do września 2012 roku na losowej próbie 24 080 przypadków i w okresie od kwietnia 2013 roku do września 2013 roku na losowej próbie 20 996 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od czerwca do września 2013 roku nie był badany tygodnik „Forum”, a we wrześniu br. - „Wprost”, natomiast w okresie od kwietnia do maja 2013 - dwutygodnik „Forum”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem. „Pani Domu” na czele dwutygodników