T-Mobile Polska zyskał 314 tys. klientów. Wpływy w dół wskutek pożaru i zmiany strategii w pionie hurtowym
W pierwszym kwartale br. T-Mobile Polska zanotował spadek wpływów o 4,7 proc. do 1,496 mld zł oraz wzrost skorygowanego zysku EBITDA o 0,5 proc. do 398 mln zł. Na koniec marca telekom miał 10,82 mln klientów, o 314 tys. więcej niż rok wcześniej.
- W porównaniu z ubiegłym rokiem wykazaliśmy spadek przychodów, za sprawą zmiany strategii biznesowej w obszarze działalności hurtowej oraz negatywnego wpływu siły wyższej - pożaru, który zakłócił działania naszego data center w lutym tego roku - komentuje Juraj Andras, członek zarządu i dyrektor ds. finansowych w T‑Mobile Polska.
Firma podkreśla, że wpływy ze sprzedaży usług mobilnych zwiększyły się o 2,8 proc., a wzrosty nastąpiły zarówno w segmencie dla klientów indywidualnych, jak i dla biznesowych.
Skorygowany zysk EBITDA firmy wzrósł w skali roku z 396 do 398 mln zł, a marża EBITDA - z 25,2 do 26,6 proc.
Z kolei liczba klientów T-Mobile zwiększyła się rok do roku o 314 tys. do 10,82 mln na koniec marca br. Liczba abonentów wzrosła z 6,99 do 7,3 mln, a użytkowników ofert pre paid zwiększyła się minimalnie - z 3,519 do 3,525 mln.
- Stabilny wynik pierwszego kwartału oraz znakomite przyjęcie naszej nowej kampanii reklamowej, skoncentrowanej na usuwaniu absurdów rynkowych pokazują, że konsekwentna realizacja strategii przyjętej w 2017 roku, opartej na koncentracji na kliencie oraz jakości usług, daje znakomite rezultaty - zapewnia Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska.
Kampania ze sloganem „bez nonsensów” ruszyła pod koniec marca od odsłony teaserowej, w spocie z właściwego etapu pojawiła się Monika Brodka. Akcję przygotowała agencja DDB Warszawa, po przejęciu od Bridge2Fun obsługi reklamowej T-Mobile.
Wskaźnik rezygnacji klientów (churn) wyniósł w minionym kwartale 0,8 proc., o 0,1 pkt proc. mniej niż kwartał wcześniej. To rekordowo niski wynik, pierwszy raz osiągnięty przez firmę w trzecim kwartale ub.r.
- Satysfakcja klientów stale rośnie, a wraz z nią coraz więcej osób decyduje się przejść do T‑Mobile i zostać z nami na dłużej. W kolejnych kwartałach będziemy kontynuować te podejście i walczyć o rynek z jeszcze większą skutecznością - zapowiada Andreas Maierhofer.
W segmencie dużych klientów biznesowych T-Mobile wraz ze swoją spółką zależną T-Systems zawarł nowe umowy na usługi z zakresu ICT m.in. z NFZ-em, KRUS-em, NIK i PFRON. Firma podaje, że wzrosła również sprzedaż rozwiązań w projektach infrastrukturalnych m in. do OPI (Ośrodek Przetwarzania Informacji), NCBIR oraz PKP, a także budowa Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w Tychach
W lipcu ub.r. T-Mobile podpisał 10-letnią umowę na korzystania z sieci światłowodowej Orange Polska, zapłacił za to 275 mln zł na początek i uzgodnił opłatę od każdego użytkownika usług świadczonych na tej sieci.
W styczniu br. zaczął testowo udostępniać swoim pracownikom, na preferencyjnych warunkach, dostęp do stacjonarnego internetu światłowodowego. Komercyjny start tej usługi był zapowiadany na bieżące półrocze.
Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska zyskał 314 tys. klientów. Wpływy w dół wskutek pożaru i zmiany strategii w pionie hurtowym