Strony główne portali: Onet przed WP, w górę o2.pl i Gazeta.pl, najbardziej przyciąga TVN24.pl
Onet.pl na swojej stronie głównej ma najwięcej użytkowników i odsłon spośród czołowych portali horyzontalnych, wyprzedzając w obu statystykach WP.pl. W skali roku wzrosty odwiedzalności zanotowały natomiast strony główne o2.pl i Gazeta.pl.
W listopadzie 2016 r. stronę główną Onetu odwiedziło 10,75 mln realnych użytkowników, czyli 40,54 proc. wszystkich polskich internautów. Odwiedzających wykonali na niej 467,07 mln odsłon, a każdy spędził na niej średnio godzinę i 12:30 minuty - wynika z badania Gemius/PBI.
Witryna miała 1,1 mln użytkowników, 100,3 mln odsłon i 13:28 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego więcej niż strona główna WP.pl. Na tej drugiej przeciętny użytkownik spędził prawie godzinę (59:02 minuty), podobnie jak na stronie głównej Interii (59:28 minuty), która zanotowała ponad dwa razy więcej użytkowników (5,16 mln wobec 2,42 mln) i prawie dwa razy więcej odsłon (202,1 mln wobec 115,5 mln) niż strona główna Gazeta.pl.
Na stronie głównej o2.pl, od października ub.r. działającej w nowej wersji, każdy użytkownik spędził średnio 2 godziny i 16:21 minuty, a na stronie głównej TVN24.pl - cztery godziny (bez sekundy).
Strony główne największych portali w listopadzie 2016 r. | |||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | średni czas wizyty [godz:min:sek] | zasięg |
onet.pl | 10 753 022 | 467 069 784 | 1:12:30 | 0:04:21 | 40,54% |
wp.pl | 9 649 919 | 366 782 564 | 0:59:02 | 0:03:50 | 36,38% |
interia.pl | 5 157 915 | 202 147 516 | 0:59:28 | 0:04:12 | 19,44% |
o2.pl | 3 363 762 | 36 090 216 | 2:16:21 | 0:21:16 | 12,68% |
gazeta.pl | 2 419 879 | 115 508 568 | 1:28:53 | 0:04:45 | 9,12% |
tvn24.pl | 1 518 113 | 44 570 448 | 3:59:59 | 0:13:40 | 5,72% |
fakt.pl | 466 606 | 21 240 978 | 0:40:32 | 0:02:29 | 1,76% |
Tylko na komputerach strona główna Onetu zanotowała w zeszłym miesiącu 9,22 mln użytkowników, 338,1 mln odsłon i 66:51 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a strona główna WP.pl - 7,98 mln użytkowników, 243,5 mln odsłon i 52:33 minuty średniego czasu korzystania.
Strona główna o2.pl miała znacznie więcej użytkowników niż strona główna Gazeta.pl (2,87 mln wobec 2,02 mln) i prawie dwa razy dłuższy średni czas spędzany przez odwiedzającego (2 godziny i 25:50 minuty wobec godziny i 17:09 minuty), ale trzy razy mniej odsłon (26,9 mln wobec 79,9 mln).
Strony główne największych portali w listopadzie 2016 r. na komputerach | |||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | średni czas wizyty [godz:min:sek] | zasięg |
onet.pl | 9 215 161 | 338 050 993 | 1:06:51 | 0:04:52 | 34,74% |
wp.pl | 7 977 895 | 243 542 731 | 0:52:33 | 0:04:13 | 30,08% |
interia.pl | 4 427 564 | 152 847 905 | 0:56:19 | 0:04:40 | 16,69% |
o2.pl | 2 873 260 | 26 923 120 | 2:25:50 | 0:26:31 | 10,83% |
gazeta.pl | 2 018 388 | 79 720 254 | 1:17:09 | 0:05:08 | 7,61% |
tvn24.pl | 1 124 336 | 24 314 049 | 4:10:22 | 0:19:32 | 4,24% |
fakt.pl | 322 076 | 12 779 821 | 0:38:50 | 0:02:44 | 1,21% |
Na smartfonach i tabletach strona główna WP.pl miała więcej użytkowników niż strona główna Onetu (4,12 mln wobec 3,9 mln), ale mniej odsłon (123,2 mln wobec 129 mln) i krótszy średni czas korzystania (36:32 minuty wobec 41:58 minuty).
Wszystkie witryny zanotowały o około połowę krótszy średni czas spędzony przez użytkowników niż na komputerach, a także zdecydowanie niższą liczbę odsłon. Najmniejszą różnicę w tej drugiej statystyce miała strona główna TVN24.pl: w internecie stacjonarnym zanotowała ich 24,31 mln, a w internecie mobilnym - 20,26 mln.
Strony główne największych portali w listopadzie 2016 r. w internecie mobilnym | |||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | czas korzystania [godz] | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
wp.pl | 4 119 264 | 123 239 833 | 0:36:32 | 0:03:03 | 15,53% |
onet.pl | 3 895 905 | 129 018 791 | 0:41:58 | 0:03:08 | 14,69% |
interia.pl | 1 622 890 | 49 299 611 | 0:35:22 | 0:02:55 | 6,12% |
o2.pl | 1 017 575 | 9 167 097 | 0:38:54 | 0:06:52 | 3,84% |
gazeta.pl | 696 155 | 35 788 314 | 1:25:15 | 0:03:58 | 2,62% |
tvn24.pl | 636 758 | 20 256 399 | 2:10:05 | 0:06:46 | 2,40% |
fakt.pl | 185 852 | 8 461 158 | 0:34:27 | 0:02:07 | 0,70% |
Strony główne Onetu i WP miały w listopadzie br. o jedną dziesiątą niższy zasięg niż rok wcześniej - pierwsza zanotowała spadek o 4,54 pkt proc., a druga o 4,18 pkt proc. Na obu zmalała też liczba odsłon: w przypadku Onetu o 140,63 mln (czyli 23,1 proc.), a WP o 82 mln (18,3 proc.) oraz minimalnie zmniejszył się średni czas korzystania przez internautów.
Strona główna Interii straciła 0,61 pkt proc. zasięgu (3 proc. w dół) i 23,38 mln odsłon (10,4 proc. w dół), za to przeciętny czas spędzany przez użytkowników wydłużył się o 6:18 minuty (czyli 11,8 proc.).
Zasięg strony głównej o2.pl wzrósł aż o 2,31 pkt proc. (czyli 22,3 proc.), a średni czas korzystania - o 40,8 proc., natomiast liczba odsłon zmalała o 2,65 mln (czyli 6,8 proc.). Z kolei strona główna Gazeta.pl zanotowała wzrosty o 0,15 pkt proc. zasięgu, 12,11 mln odsłon i 14:38 minuty przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.
Przed rokiem strony główne TVN24.pl i Fakt.pl nie były jeszcze wyodrębnione w badaniu Gemiusa dla PBI.
Dołącz do dyskusji: Strony główne portali: Onet przed WP, w górę o2.pl i Gazeta.pl, najbardziej przyciąga TVN24.pl