Stratosfera wychodzi z Brand New Galaxy
Od lutego agencja Stratosfera działa poza holdingiem Brand New Galaxy. O zmianie miała zadecydować "odmienna strategia rozwojowa".
Stratosfera została włączona do Brand New Galaxy w maju 2018 roku. Brand New Galaxy przejęło 85 wtedy proc. udziałów agencji od jej współzałożyciela Krzysztofa Najdera. Pozostałe 15 proc. należy do Agnieszki Grynkiewicz, managing partnera.
- Wyjście Stratosfery z Brand New Galaxy wynika z potrzeby eksploatacji odmiennych przestrzeni biznesowych, które obu podmiotom pozwolą dostarczać wyspecjalizowane usługi w różnych obszarach - podano w komunikacie.
Stratosfera poza Brand New Galaxy
Holding Brand New Galaxy koncentruje się obecnie na globalnym skalowaniu oferty e-commerce i digital, a działająca od 1997 roku Stratosfera specjalizuje się z kolei w tworzeniu strategii marketingowych i brandingowych.
- Zarówno Galaktyka jak i Stratosfera przez ostatnie dwa lata wiele się od siebie nauczyły. Pozostajemy w dobrych relacjach, realizując dalej wspólnie kilka bardzo ciekawych projektów. Jednocześnie życzymy Stratosferze i Krzysztofowi sukcesów w jej niezależnym rozwoju - komentuje zmiany Jakub Krawczyk, chief operating officer Brand New Galaxy.
- Galaktyka to nie tylko świetna firma, która była naszym domem przez trzy lata, ale przede wszystkim fantastyczni ludzie. Wyjście z Galaktyki wydaje mi się ze względu na naszą obecną różnicę specjalizacyjną właściwym biznesowo krokiem, ale naprawdę żałuję, że będę się z nimi teraz rzadziej spotykał - dodaje Krzysztof Najder, założycie Stratosfery.
W Brand New Galaxy pozostają kompetencje badawcze, dotychczas dostarczane przez Stratosferę. Wzmocnią one ofertę spółki Spacecamp, w której zgłębiana będzie metodologa projektowania user experience oraz analityka zachowań i doświadczeń klienckich.
Nowo utworzonym w Spacecamp działem customer experience zarządza Artur Puszkiewicz, raportując bezpośrednio do Alicji Miłuńskiej, managing director w Spacecamp.
Brand New Galaxy na rynku od 2017 roku
Grupa Brand New Galaxy została uruchomiona w 2017 roku przez niemiecki fundusz Nomad Management i grupę biznesmenów. Pod koniec ub.r. dołączył do nich Piotr Morkowski, poprzednio właściciel i szef agencji Interactive Solutions kilka lat temu przejętej przez Saatchi&Saatchi.
Jesienią 2019 roku Piotr Morkowski kupił udziały Brand New Galaxy od Nomad Management i przeniósł je go holenderskiego BNG Holding. Pod koniec grudnia ub.r. posiadane udziały Brand New Galaxy do holenderskiej spółki przeniósł Michał Rusiecki, (kupił je w lipcu ub.r. za 5,5 mln zł).
Natomiast Olga Adamkiewicz pod koniec grudnia zbyła posiadane udziały na rzecz spółki i zgodziła się na umorzenie ich bez wypłaty wynagrodzenia. Na początku br. Adamkiewicz odeszła z zarządów wielu spółek grupy Brand New Galaxy, ponieważ została szefową komunikacji sztabu wyborczego Szymona Hołowni. We wrześniu ub.r. objęła stanowisko chief growth officer w firmie e-commerce’owej Artgeist.
W 2019 roku grupa BNG osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 68,3 proc. do 60,31 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 1,89 mln zł straty do 4,91 mln zł zysku.
Stratosfera w 2019 roku odnotowała wzrost przychodów sprzedażowych z 645,7 tys. zł do 3,09 mln zł, kosztów operacyjnych z 692,3 tys. zł do 2,96 mln zł, wyniku operacyjnego z 33,2 tys. zł straty do 153,2 tys. zł zysku i wyniku netto z 35,7 tys. zł straty do 132,2 tys. zł zysku.
Dołącz do dyskusji: Stratosfera wychodzi z Brand New Galaxy