Strategy Analytics: 94 proc. rynku tabletów dla Apple i Androida
W III kwartale 2011 roku na całym świecie sprzedano prawie 17 milionów tabletów. Dominują iPady i urządzenia oparte na systemie Android, mające razem 94 proc. udziału w rynku.
Z danych firmy badawczej Strategy Analytics wynika, że globalna sprzedaż tabletów wzrosła w III kwartale o 280 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, z 4,4 do 16,7 miliona urządzeń.
Apple sprzedało 11,1 miliona iPadów, co dało firmie z Cupertino 67 proc. rynkowego udziału. 27 proc. udziału w rynku zdobył system Android, którego popularność napędzają tablety takich firm jak Samsung czy Acer.
Tylko 2 proc. udziału w rynku odnotował Microsoft (Windows 7), a 1 proc. firma RIM z zastosowaną w tablecie BlackBerry Playbook platformą QNX.
Globalna sprzedaż tabletów (w oparciu o OS) i udział w rynku - III kw. 2011 r.
Sprzedaż tabletów (w mln sztuk) | III kw. 2010 | III kw. 2011 |
Apple iOS | 4.2 | 11.1 |
Android | 0.1 | 4.5 |
Microsoft | 0.0 | 0.4 |
QNX | 0.0 | 0.2 |
Pozostałe | 0.1 | 0.5 |
Suma | 4.4 | 16.7 |
Udział w rynku | III kw. 2010 | III kw. 2011 |
Apple iOS | 95.5% | 66.6% |
Android | 2.3% | 26.9% |
Microsoft | 0.0% | 2.4% |
QNX | 0.0% | 1.2% |
Pozostałe | 2.3% | 2.9% |
Suma | 100.0% | 100.0% |
Wzrost r/r | N/A | 280% |
Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: 94 proc. rynku tabletów dla Apple i Androida