SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Strategy Analytics: 94 proc. rynku tabletów dla Apple i Androida

W III kwartale 2011 roku na całym świecie sprzedano prawie 17 milionów tabletów. Dominują iPady i urządzenia oparte na systemie Android, mające razem 94 proc. udziału w rynku.

Z danych firmy badawczej Strategy Analytics wynika, że globalna sprzedaż tabletów wzrosła w III kwartale o 280 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, z 4,4 do 16,7 miliona urządzeń.

Apple sprzedało 11,1 miliona iPadów, co dało firmie z Cupertino 67 proc. rynkowego udziału. 27 proc. udziału w rynku zdobył system Android, którego popularność napędzają tablety takich firm jak Samsung czy Acer.

Tylko 2 proc. udziału w rynku odnotował Microsoft (Windows 7), a 1 proc. firma RIM z zastosowaną w tablecie BlackBerry Playbook platformą QNX.

Globalna sprzedaż tabletów (w oparciu o OS) i udział w rynku - III kw. 2011 r.

Sprzedaż tabletów (w mln sztuk) III kw. 2010 III kw. 2011
Apple iOS  4.2 11.1
Android  0.1 4.5
Microsoft 0.0 0.4
QNX 0.0 0.2
Pozostałe 0.1 0.5
Suma 4.4 16.7
Udział w rynku III kw. 2010 III kw. 2011
Apple iOS  95.5% 66.6%
Android  2.3% 26.9%
Microsoft 0.0% 2.4%
QNX 0.0% 1.2%
Pozostałe 2.3% 2.9%
Suma 100.0%  100.0% 
Wzrost r/r N/A 280%


 

Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: 94 proc. rynku tabletów dla Apple i Androida

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl