4 serwisy płatne streamingowe w przeciętnym gospodarstwie domowym
Choć mogłoby się wydawać, że rynek serwisów streamingowych jest już nasycony, to liczba ich subskrybentów będzie nadal rosła. Przynajmniej w Stanach Zjednoczonych. Digital TV Research prognozuje, że w 2027 w USA będzie ich 458 mln. Przeciętne gospodarstwo domowe będzie płacić za ponad 4 platformy.
W USA mieszka 329,5 mln osób. Pod koniec 2021 roku subskrypcji było 354 mln. Chodzi zarówno o odpłatne pakiety takich serwisów jak Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, HBO Max, Paramount+, jak i darmowe z reklamami (np. Peackock, YouTube). Liczba ujęta w raporcie nie obejmuje serwisów sportowych. Stany Zjednoczone to najbardziej rozwinięty rynek medialny. Trendy stamtąd przeważnie docierają do Europy. Do raportu dotarł serwis BroadbandTVNews.
Zobacz także: Młodzi wolą streaming od płatnej telewizji
Prawie każdy dom z telewizją z jedną subskrypcją
Według najnowszego raportu Digital TV Research, około 86 proc. gospodarstw domowych z telewizją będzie subskrybować co najmniej jedną platformę SVOD do 2027 roku. Przeciętne gospodarstwo domowe SVOD zapłaci za 4,37 platformy SVOD. Netflix pozyska tylko 2 miliony subskrybentów w latach 2021-2027. Nowsze platformy, takie jak Disney+ (12 mln), Paramount + (dodatkowe 26 mln) i HBO Max (31 mln).
Zobacz także: Disney+ pokona w Polsce Netfliksa? „Może mieć mały problem"
- Niektórzy twierdzili niedawno, że amerykański rynek SVOD jest już nasycony. Chociaż spodziewamy się pewnego spowolnienia dla bardziej uznanych graczy, wciąż istnieje duży wzrost dla młodszych platform, takich jak Disney+, Paramount+ i HBO Max - ocenił Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research.
W Polsce rynek platform streamingowych dopiero się rozwija. Bezkonkurencyjnym liderem jest Netflix. Na rynku działają też jednak m.in. Canal+ online, Player, Polsat Box Go, Viaplay. 8 marca zadebiutuje br. zadebiutuje nad Wisłą HBO Max. Latem spodziewany jest debiut Disney+, a jesienią SkyShowtime.
Dołącz do dyskusji: 4 serwisy płatne streamingowe w przeciętnym gospodarstwie domowym