SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Polityka” liderem tygodników opinii. Największy wzrost zanotował „Tygodnik Powszechny”

Nowym liderem średniego rozpowszechniania płatnego wśród tygodników opinii w czerwcu br. została „Polityka”, która wyprzedziła „Gościa Niedzielnego”. Największy wzrost zanotował „Tygodnik Powszechny”, a najwięcej straciło „Do Rzeczy” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Nowym liderem sprzedaży w segmencie tygodników opinii została „Polityka” (Polityka), która awansowała z miejsca drugiego. Jej średnie rozpowszechnianie płatne razem w czerwcu 2020 roku wyniosło 92 390 egz. Było to o 0,48 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugie miejsce spadł „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 89 739 egz., po spadku o 15,69 proc. - drugim największym w zestawieniu. Katolicki tygodnik w znacznym stopniu dystrybuowany jest podczas mszy świętych, które w poprzedzających miesiącach z powodu pandemii COVID-19 mogły się odbywać przy ograniczonej liczbie wiernych.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik w czerwcu br. zwiększył się o 12,76 proc. do 78 578 egz.

Dalej uplasowały się: „Sieci” (38 144 egz.; w dół o 2,92 proc.), „Tygodnik Powszechny” (30 094 egz.; wzrost o 17,21 proc. - największy w zestawieniu), „Tygodnik do Rzeczy” (27 818 egz.; spadek o 31,24 proc. - największy w zestawieniu), „Gazeta Polska” (22 925 egz.; + 9,29 proc.) oraz „Przegląd” (14 161 egz.; - 5,53 proc.).

Wynik tytułu z przedrukami „Tygodnik Angora” wyniósł 209 433 egz. (w dół o 4,87 proc.).

Firma PMPG Polskie Media pod koniec marca poinformowała o zamknięciu drukowanej wersji „Wprost”. Uzasadniła, że pandemia koronawirusa mocno ogranicza obecnie dystrybucję pisma, uniemożliwi organizację eventów opartych na jego marce, natomiast już po jej przeminięciu odrobienie strat i utraconych relacji biznesowych potrwałoby miesiące.

Dołącz do dyskusji: „Polityka” liderem tygodników opinii. Największy wzrost zanotował „Tygodnik Powszechny”

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kasują krytyczne wpisy o WM
Wirtualne media nie są opiniotwórczy, bo zajmują się plotkami i blokują krytykę.
0 0
odpowiedź
User
tekla
Wprost wychodzi jako płatne e-wydanie, ciekawe jak tam wygląda sprzedaż
0 0
odpowiedź
User
Jan
Czym bardziej Sieci tracą sprzedaż tym bardziej rosną im wpływy reklamowe. I to jest piękne bo nie dość, że rośnie im kasa z reklam to spadają im koszty druku, operacyjne itd. bo nakład spada. Czyli podwójny zysk.
0 0
odpowiedź