Sprzedaż dzienników ogólnopolskich w 2016 roku stopniała o 7 proc. Tylko „Gazeta Polska Codziennie” na plusie
W 2016 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Niemal wszystkie gazety odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”. Zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż dzienników ogólnopolskich w 2016 roku wyniosła średnio 720 399 egz., o 7,23 proc. mniej niż w 2015 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Liderem był „Fakt”.
Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w 2016 roku wyniosła 281 242 egz., czyli o 8,54 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2015 roku.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Pozycję wicelidera ze sprzedażą ogółem wynoszącą 140 662 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - było to 11,19 proc.
Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 4,47 proc. do 138 069 egz.
Tuż za podium znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 3,18 proc. Dziennik ten w ub.r. sprzedawał się w liczbie 54 096 egz.
Oczko niżej - ze średnim wynikiem na poziomie 43 048 egz., po spadku o 4,19 proc. - znalazł się konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes).
Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 4,99 proc. i wyniosła 20 023 egz.
Wszystkie dzienniki oprócz „Gazety Polskiej Codziennie” i „Parkietu” (Gremi Business Communication) zanotowały najniższą sprzedaż w historii ich średnich rocznych wyników.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż dzienników ogólnopolskich w 2016 roku stopniała o 7 proc. Tylko „Gazeta Polska Codziennie” na plusie