SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spadły wpływy reklamowe Polsatu i TVN, na papierze więcej zarobiła TVP

Liderem wpływów reklamowych we wrześniu br. była telewizja Polsat. Stacja zarobiła cennikowo 286 mln złotych, drugie miejsce przypadło TVN. Wśród stacji tematycznych na pierwszym miejscu znalazła się AXN (wzrost o 31 proc.). Najwięcej na reklamę wydały Unilever, Polkomtel i Procter and Gamble.

Wpływy z reklam Polsatu we wrześniu br. wyniosły 286,9 mln zł i były o 4,6 proc. niższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się TVN, która w zeszłym miesiącu zanotowała przychody reklamowe na poziomie 259 mln zł (o 7,9 proc. niższe niż we wrześniu 2008 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 162 mln zł, czyli o 17 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała wzrost wpływów z reklam o 17 proc. do poziomu 108 mln zł.

Piątą lokatę zajęła telewizja AXN, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. We wrześniu br. jej przychody wyniosły 39 mln zł i były o 31 proc. wyższe niż rok temu.

Wirtualnemedia.pl

IX 2009

ZMIANA

Polsat 286 868 202 zł -4,6%
TVN 259 414 587 zł -7,9%
TVP1 162 690 032 zł 17,7%
TVP2 108 414 866 zł 17,7%
AXN 39 505 836 zł 31,6%
VIVA Polska 33 303 570 zł 49,8%
TV4 32 843 538 zł 67,0%
TV Puls 31 052 493 zł -3,3%
TVN 24 21 762 281 zł 11,3%
MTV Polska 20 663 815 zł 22,4%
Discovery 19 478 960 zł 61,5%
Hallmark 13 939 765 zł 15,6%
TVP INFO 11 520 331 zł 3,8%
4fun TV 11 428 830 zł -9,7%
Cartoon Network 10 261 020 zł 36,1%
TVN Siedem 9 994 808 zł -41,6%
Animal Planet 9 457 975 zł 71,9%
TVN Style 9 331 423 zł 48,2%
Jetix 8 896 910 zł -25,6%
VH1 Polska 8 732 860 zł 24,9%



Wirtualnemedia.pl

IX 2008

Polsat 300 786 232 zł
TVN 281 513 794 zł
TVP1 138 279 910 zł
TVP2 92 077 383 zł
TV Puls 32 096 829 zł
AXN 30 017 675 zł
VIVA Polska 22 237 890 zł
TV4 19 669 794 zł
TVN 24 19 554 519 zł
TVN Siedem 17 112 491 zł
MTV Polska 16 887 495 zł
4fun TV 12 656 389 zł
Discovery 12 064 170 zł
Hallmark 12 056 970 zł
Jetix 11 961 390 zł
TVP INFO 11 101 695 zł
Polsat Sport 9 722 898 zł
Tele 5 9 252 059 zł
National Geographic Channel 8 235 775 zł
Cartoon Network 7 536 580 zł


Najwięksi reklamodawcy
Unilever, Polkomtel i Procter and Gamble to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji we wrześniu 2009 roku.

Wirtualnemedia.pl

IX 2009

UNILEVER POLSKA 76 588 104 zł
POLKOMTEL 50 287 992 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 47 611 138 zł
L'OREAL POLSKA 45 640 386 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 39 227 690 zł
US PHARMACIA 38 149 874 zł
PTK CENTERTEL 35 937 802 zł
NESTLE POLSKA 29 827 407 zł
FERRERO POLSKA 29 605 832 zł
DANONE 26 713 586 zł
KRAFT FOODS 17 178 965 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR 14 822 282 zł
REKLAMA WSPÓLNA 14 585 351 zł
HENKEL 13 919 380 zł
P4 13 862 927 zł
RECKITT BENCKISER 13 819 157 zł
PEPSI-COLA GENERAL BOTTLERS POLAND 13 065 953 zł
GRUPA ŻYWIEC 11 380 642 zł
METRO GROUP 9 930 671 zł
RECKITT BENCKISER HEALTHCARE 9 338 030 zł



Wirtualnemedia.pl

IX 2008

UNILEVER POLSKA 58 380 281 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 53 852 601 zł
PTK CENTERTEL 37 506 070 zł
L'OREAL POLSKA 35 694 755 zł
POLKOMTEL 25 842 223 zł
US PHARMACIA 23 894 980 zł
DANONE 21 148 410 zł
NESTLE POLSKA 20 058 437 zł
FERRERO POLSKA 20 044 072 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 17 503 568 zł
POLSAT 15 325 712 zł
NIVEA POLSKA 15 191 259 zł
REKLAMA WSPÓLNA 15 152 435 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA 13 840 902 zł
MARS POLSKA 13 214 375 zł
ITI HOLDINGS 12 901 310 zł
COLGATE - PALMOLIVE 11 967 725 zł
GLAXOSMITHKLINE 11 025 294 zł
RECKITT BENCKISER 10 551 985 zł
FRITO LAY POLSKA 10 442 250 zł


Wszystkie dane mają charakter cennikowy. Nie uwzględniają udzielanych rabatów.

Dołącz do dyskusji: Spadły wpływy reklamowe Polsatu i TVN, na papierze więcej zarobiła TVP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl