Spadek wydatków reklamowych w USA w I połowie roku
Amerykańskie wydatki reklamowe w I połowie bieżącego roku wyniosły72,6 miliarda dolarów, co oznacza, że zmniejszyły się o 0,3procenta w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Jak informuje serwis Brandweek, powołując się na dane firmybadawczej TNS Media Intelligence, to pierwszy od 2001 rokuprzypadek, żeby wydatki reklamowe na amerykańskim rynku zanotowałyspadek przez dwa kolejne kwartały.
Wzrost wydatków zanotowano w czterech kategoriach: reklamainternetowa (o 17,7 procenta do poziomu 5,52 miliarda dolarów),reklama w czasopismach (o 6,9 procenta do poziomu 11,5 miliardadolarów), outdoor (wzrost o 3,6 procenta do poziomu 1,9 miliardadolarów) oraz reklama w telewizji kablowej (wzrost o 2,8 procentado poziomu 8,38 miliarda dolarów). Tymczasem spadek nakładówwystąpił w przypadku telewizji, gazet i radia.
W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku 10 największychamerykańskich reklamodawców przeznaczyło na swoją promocję łącznie9 miliardów dolarów - o 2,2 procenta mniej niż przed rokiem. Cireklamodawcy to kolejno: Procter & Gamble (1,6 miliarda dolarówprzeznaczonych na reklamę w I połowie roku), AT&T (1,1 mld),Verizon Communications (1,04 mld), General Motors (958,9 milionadolarów), Ford Motor (864,9 mln), Time Warner (793,3 mln),Johnson&Johnson (725,9 mln), Sprint Nextel (689,2 mln), Waltdisney (663,8 mln) oraz National Amusements (589,8 mln).
źródło: Brandweek
Dołącz do dyskusji: Spadek wydatków reklamowych w USA w I połowie roku