Spada sprzedaż dwutygodników, „Przyjaciółka” cały czas na czele (top 23)
W pierwszych trzech kwartałach 2013 roku na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród wszystkich dwutygodników utrzymała się „Przyjaciółka”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Kaczor Donald”, a najwięcej stracił „Naj”.
Średnia sprzedaż ogółem poradnikowej „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) w pierwszych trzech kwartałach 2013 roku wyniosła 373 879 egz. i w porównaniu do takiego samego okresu 2012 roku była niższa o 18,06 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Z piątego na drugie miejsce awansował telewizyjny dwutygodnik „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie jednak spadła w skali roku o 2,35 proc. do 371 264 egz.
Natomiast z miejsca drugiego na trzecie spadł najpopularniejszy magazyn people, czyli „Party” (Edipresse Polska), którego średni wynik sprzedażowy w badanym okresie zmniejszył się o 19,62 proc. do poziomu 359 572 egz.
Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł zajmujący 21. miejsce dwutygodnik „Kaczor Donald” (Egmont Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w okresie od stycznia do września br. wzrosła bowiem o 1,11 proc. i wyniosła 26 936 egz. Rok wcześniej magazyn ten był jednak 20.
Z kolei najwięcej stracił dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), do lipca ub.r. był miesięcznikiem. W pierwszych dziewięciu miesiącach br. sprzedawał się on średnio w liczbie 195 068 egz. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej (od lipca do września ub.r.) jego wynik zmniejszył się o 42,85 proc. Był to jednocześnie największy spadek w zestawieniu, a „Naj” spadło z miejsca szóstego na dziewiąte.
W pierwszej dziesiątce zestawienia cztery pozycje zajęły magazyny poradnikowe, a trzy miejsca przypadły pismom z segmentu people. Ponadto w top 10 znalazły się dwa dwutygodniki telewizyjne oraz pismo z segmentu real life stories.
Wirtualnemedia.pl | I-III kwartał | |||||
ZKDP | 2013 | 2012 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Przyjaciółka | 480 244 | 374 394 | 373 879 | 557 704 | 458 270 | 456 272 |
Tele Świat | 543 687 | 376 264 | 371 264 | 538 722 | 380 216 | 380 216 |
Party Życie Gwiazd | 480 625 | 359 635 | 359 572 | 559 172 | 448 103 | 447 314 |
Tina | 426 999 | 313 511 | 313 506 | 541 211 | 393 034 | 393 034 |
Show | 441 182 | 308 710 | 308 710 | 567 650 | 443 175 | 443 175 |
Flesz Gwiazdy & Styl | 314 963 | 216 020 | 215 536 | 386 598 | 291 970 | 291 970 |
Pani Domu | 283 702 | 215 634 | 215 533 | 350 792 | 269 697 | 269 697 |
TV14 | 304 418 | 202 836 | 202 836 | 324 480 | 211 213 | 211 213 |
Naj | 287 254 | 195 073 | 195 068 | 488 294 | 341 342 | 341 342 |
Z Życia Wzięte | 342 461 | 188 206 | 188 206 | 385 524 | 218 648 | 218 648 |
Viva | 270 218 | 178 452 | 178 437 | 305 873 | 219 172 | 219 172 |
Świat Seriali | 273 887 | 168 252 | 168 252 | 315 715 | 206 820 | 206 820 |
Bravo | 219 164 | 152 266 | 152 266 | 246 313 | 173 917 | 173 917 |
Grazia | 292 350 | 151 040 | 150 890 | - | - | - |
Gala | 230 807 | 140 179 | 140 064 | 251 349 | 142 413 | 140 208 |
Takie jest Życie | 209 982 | 110 081 | 110 081 | 233 318 | 128 329 | 128 329 |
Sukcesy i Porażki | 198 905 | 109 630 | 109 630 | 212 521 | 123 858 | 123 858 |
Relaks | 188 640 | 100 129 | 100 129 | 215 637 | 110 352 | 110 352 |
Bravo Sport | 131 198 | 97 678 | 97 678 | 143 269 | 103 894 | 103 894 |
Ekran TV | 110 477 | 65 844 | 65 844 | 114 431 | 68 950 | 68 950 |
Kaczor Donald | 44 587 | 26 936 | 26 936 | 44 931 | 26 639 | 26 639 |
Forum | 56 267 | 23 401 | 22 967 | - | - | - |
Medical Tribune | 19 143 | 13 936 | 13 935 | 20 000 | 15 965 | 15 963 |
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż dwutygodników, „Przyjaciółka” cały czas na czele (top 23)