Slack w reklamie prasowej wita Microsoft Teams i radzi, jak prowadzić platformę
W dniu zaprezentowania przez Microsoft platformy Teams do zbiorowej pracy w sieci firma Slack tworząca konkurencyjną aplikację zamieściła całostronicową reklamę w „The New York Times”. W otwartym liście Slack wita swojego konkurenta i przewrotnie doradza w jaki sposób powinna działać Microsoft Teams by zadowolić użytkowników.
Zaprezentowana przez Microsoft platforma Microsoft Teams to rozwiązanie przeznaczone do zbiorowej pracy w sieci, z którego mogą korzystać pracownicy tej samej firmy. Według zapowiedzi Microsoftu nowa platforma pozwala na komunikowanie się pomiędzy sobą wielu osób w czasie rzeczywistym czy udostępnianie sobie projektów i wspólną pracę nad nimi.
Dzięki integracji Microsoft Teams z pakietem Office 365 Business platforma ma oferować szybką i wygodną obsługę rozmaitych materiałów, z kolei integracja z komunikatorem Skype, m.in. prowadzenie tele- i wideokonferencji.
Aplikacja Microsoft Teams ma być szeroko dostępna dla klientów biznesowych w 2017 r., będzie wówczas stanowiła silną konkurencję dla podobnego rozwiązania opracowanego przez firmę Slack.
Slack postanowił w nietypowy sposób zareagować na zapowiedź pojawienia się na rynku Microsoft Teams. Firma wykupiła w dzienniku „The New York Times” całostronicową reklamę i zamieściła tam list otwarty skierowany do Microsoftu.
That feeling when you think "we should buy a full page in the Times and publish an open letter," and then you do. 💫 pic.twitter.com/BQiEawRA6d
— Stewart Butterfield (@stewart) 2 listopada 2016
W swoim tekście Slack wyraża radość z powodu pojawienia się na horyzoncie pierwszego konkurenta tłumacząc, że konkurencja to korzyści dla użytkowników.
Dalej autorzy listu udzielają kilku rad twórcom Microsoft Teams. Piszą o tym, że w dziedzinie narzędzi do komunikacji najważniejszy jest użytkownik i przypominają, że Slack budując swoją platformę przeprowadził tysiące rozmów z użytkownikami, aby poznać ich potrzeby.
Slack zwraca też uwagę na konieczność utrzymywania otwartej platformy i uzupełniania jej o kolejne narzędzia służące użytkownikom. Na koniec autorzy listu sugerują, że dzisiaj ich narzędzie jest stosowane szeroko w globalnym biznesie, a Slack jest gotów na konkurencję i się jej nie obawia.
Dołącz do dyskusji: Slack w reklamie prasowej wita Microsoft Teams i radzi, jak prowadzić platformę