Safari w górę na urządzeniach mobilnych, w dół Opera Mini - Chrome w Top 5
Safari - najpopularniejsza przeglądarka internetowa wykorzystywana w telefonach komórkowych i tabletach - powiększyła w listopadzie swoją rynkową dominację. Do poziomu zaledwie ok. 7 proc. spadł udział trzeciej Opery Mini. W czołówce po raz pierwszy pojawiła się mobilna wersja Google Chrome.
Z danych Net Applications wynika, że w listopadzie Safari miała 61,5 proc. udziału w rynku - o 1,19 pkt. proc. więcej niż w październiku.
Udział przeglądarki wbudowanej w system Android zwiększył się w tym samym czasie z 25,95 do 26,09 proc., podczas gdy trzecia Opera Mini zanotowała drugi z rzędu spadek - z 8,24 proc. do zaledwie 7,02 proc. rynkowego udziału.
Na czwartym miejscu (po raz pierwszy w czołowej piątce) znalazła się mobilna odsłona przeglądarki Google Chrome, notując wzrost z 0,85 proc. do 1,14 proc. udziału w rynku. Piąta była przeglądarka BlackBerry (1,09 proc. - spadek o 0,23 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: Safari w górę na urządzeniach mobilnych, w dół Opera Mini - Chrome w Top 5