„Rzeczpospolita” znów najbardziej opiniotwórcza
W listopadowym rankingu Instytutu Monitorowania Mediów najbardziej opiniotwórczą redakcją drugi miesiąc z rzędu okazała się „Rzeczpospolita”. Na podium znalazły się także TVN24 oraz „Gazeta Wyborcza”.
Na materiały „Rzeczpospolitej” inne redakcje powoływały się w listopadzie 3573 razy. Drugi TVN24 odnotował 3091 cytowań (awans o trzy pozycje), trzecia „Gazeta Wyborcza” miała 2928 cytowań.
W pierwszej piętnastce najczęściej cytowanych mediów według IMM po awansie o siedemnaście pozycji najwięcej w zestawieniu, znalazł się „Newsweek” (miejsce 9.). O jedną pozycję awansował Polsat i zajmuje miejsce 6.
W internecie liderem Onet
W kategorii mediów internetowych miejsce pierwsze zajmuje Onet (2773 cytowań) przed Wirtualną Polską (2681 cytowań) i Interią (1488 cytowań).
W zestawieniu TOP10 awansowały serwisy kanalsportowy.pl (+2), businessinsider.com.pl (+1), meczyki.pl (+5), sportowefakty.wp.pl (+1).
Zobacz: „Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórcza. Duży wzrost TV Republika
Liderzy opinii w prasie, telewizji i radiu
Do podium listopadowego rankingu tytułów prasowych – za „Rzeczpospolitą” i „Gazetą Wyborczą” – dołączył „Fakt”. Awans o osiem pozycji zalicza „Tygodnik Powszechny”. Gazeta plasuje się na 10. pozycji w listopadowym zestawieniu IMM z wynikiem 354 wzmianek.
W kategorii tygodników i dwutygodników liderem jest „Newsweek”, który wyprzedza „Vivę” i „Tygodnik Powszechny”.
Najbardziej opiniotwórczym tytułem w kategorii miesięczniki i dwumiesięczniki był „Forbes”.
W zestawieniu najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych pierwsze miejsce podium zajmuej RMF FM z wynikiem 2,1 tys. cytowań. Radio ZET zajęło drugie miejsce w rankingu IMM, odnotowując 1,7 tys. wzmianek. Miejsce trzecie należy do Programu I Polskiego Radia z 706 wzmiankami w mediach.
W telewizji pozycję lidera opinii w listopadzie utrzymuje TVN24. Na drugim miejscu – również kolejny miesiąc z rzędu – plasuje się Polsat News, generując 2,3 tys. cytowań. Podium zamyka TVP Sport.
Media ekonomiczno-biznesowe i lokalne – kto liderem w listopadzie
Na pierwszym miejscu rankingu najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o tematyce ekonomiczno-biznesowej po raz kolejny znalazła się „Rzeczpospolita”. Druga lokata przypadła „Dziennikowi Gazecie Prawnej”, który wzmiankowano ponad 1,6 tys. razy. Podium zamyka „Puls Biznesu” z liczbą 507 cytowań.
Wśród portali o tej samej tematyce pierwsze miejsce należy do Money.pl, na informacje którego inne media powołały się 721 razy. Drugie miejsce, z liczbą 604 cytowań, zajął Business Insider. Ostatnie miejsce podium w listopadowym rankingu należy do Bankiera z liczbą 176 powołań.
„Gazeta Krakowska” liderem zestawienia mediów regionalnych
Liderem listopadowego rankingu mediów regionalnych zostaje „Gazeta Krakowska”. Dziennik ze stolicy województwa małopolskiego odnotował 192 wzmianki. Na drugim miejscu z liczbą 171 cytatów znalazło się Radio Poznań, na trzecim Radio Kraków, które wzmiankowano 156 razy.
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 55 537 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu: 1-30 listopada 2024 roku.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” znów najbardziej opiniotwórcza