„Rzeczpospolita” liderem sprzedaży e-wydań
Nowym liderem sprzedaży wydań elektronicznych gazet codziennych została w sierpniu br. „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Największy wzrost w tej kategorii zanotował „Przegląd Sportowy”.
W sierpniu 2013 roku „Rzeczpospolita” (Gremi Media) zanotowała średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 751 egz. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej tytuł ten pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym aż 135,36 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Tym samym dziennik ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.
Natomiast na drugą lokatę spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 9 047 egz., czyli jednak o 26,06 proc. większym niż rok wcześniej.
>>> „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej, „Rzeczpospolita” straciła najwięcej
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 21,94 proc. do 2 262 egz. W dodatku pochwalić się on może największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 19,63 proc.
Natomiast na czwarte miejsce spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 711 egz., czyli o 14,75 proc. mniej niż rok wcześniej.
Największy wzrost sprzedaż e-wydań, wynoszący 145,8 proc. zanotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) plasujący się na miejscu siódmym z wynikiem 255 egz.
W sierpniu 2013 roku tylko dwa dzienniki wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Liderem z 1 151 egz. była „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się o 3,60 proc. Natomiast drugie miejsce zajął „Parkiet” (1 000 egz., wzrost aż o 2 027,66 proc.).
ZKDP |
sierpień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2013 |
2012 |
||||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż mutacji cyfrowych |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż mutacji cyfrowych |
Sprzedaż ogółem |
Rzeczpospolita |
9 751 |
0 |
64 179 |
4 143 |
432 |
75 095 |
Dziennik Gazeta Prawna |
9 047 |
0 |
48 006 |
7 177 |
0 |
50 689 |
Puls Biznesu |
2 262 |
0 |
11 521 |
1 855 |
0 |
12 329 |
Gazeta Wyborcza |
1 711 |
1 151 |
191 161 |
2 007 |
1 111 |
228 992 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
465 |
1 000 |
3 770 |
307 |
47 |
4 036 |
Gazeta Polska Codziennie |
337 |
0 |
24 409 |
281 |
0 |
27 374 |
Przegląd Sportowy |
295 |
0 |
45 735 |
120 |
0 |
49 910 |
Fakt Gazeta Codzienna |
160 |
0 |
329 830 |
75 |
0 |
371 450 |
Super Express |
0 |
0 |
150 591 |
0 |
0 |
159 721 |
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Z kolei mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” liderem sprzedaży e-wydań