Rynek przeglądarek internetowych: Chrome dominuje na świecie, w Polsce bardzo blisko Firefoxa
Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w kwietniu br. wyraźnie powiększyła przewagę nad rywalami. Na polskim rynku aplikacja Google jest bliska wyprzedzenia liderującego Firefoxa.
Z danych StatCounter wynika, że w kwietniu br. Chrome miał w skali globalnej 45,22 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 43,66 proc. w marcu.
Znaczący spadek zanotował drugi w rankingu Internet Explorer Microsoftu (z 22,58 proc. do 21,43 proc.). Stracił także trzeci Firefox (z 18,75 proc. do 18,62 proc.).
Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (9,79 proc. - spadek o 0,12 pkt. proc.) i Opera (1,39 proc. - wzrost o 0,01 pkt. proc.).
W Polsce wciąż prowadzi Firefox, ale między marcem a kwietniem br. zanotował on spadek z 39,8 proc. do 39,61 proc. udziału w naszym rynku. Dzięki temu do przeglądarki Mozilli już tylko 0,32 pkt. proc. traci Chrome, który zwiększył swój rynkowy udział z 39 proc. do 39,29 proc.
Pierwszą piątkę uzupełniają Internet Explorer (9,01 proc., spadek o 0,5 pkt. proc.), Opera (7,83 proc., wzrost o 0,38 pkt. proc.) oraz Safari (1,97 proc., wzrost o 0,1 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome dominuje na świecie, w Polsce bardzo blisko Firefoxa