Rekordowa oglądalność Sopot TOPtrendy Festiwal
Siódma edycja organizowanego przez Telewizję Polsat 'SopotTOPtrendy Festiwalu' osiągnęła średnią oglądalność na poziomie 2,8mln widzów, czyli najwyższą w swojej historii. Wpływy reklamowe zkoncertów wyniosły ponad 12 mln zł i były o trzy czwarte wyższe niżrok temu.
Z przygotowanych na zlecenie Wirtualnemedia.pldanych AGB Nielsen Media Research wynika, iżfestiwal TOPtrendy 2009 oglądało średnio 2,84 mlnwidzów, co dało emitującemu go Polsatowi 27,39 proc. udziału wgrupie 4+ i 28,01 proc. w komercyjnej grupie 16-49.
Tegoroczny festiwal pokonał w oglądalności imprezę sprzed roku,która do tej pory miała największą widownię spośród wszystkichedycji festiwalu (istnieje od 2003 roku) - obejrzało ją średnio2,56 mln osób przy udziale w rynku wynoszącym 25,95 proc. (w4+).
Największą popularnością w tym roku, podobnie jak w zeszłym,cieszyła się nadana w niedzielę VI Sopocka NocKabaretowa, którą śledziło 3,6 mln widzów przy udziale napoziomie 33,32 proc.
- Nasze Kabaretony słyną z tego, że są tam wszyscy artyścikabaretowi, a ich urok polega na tym, że każdy z nich możepowiedzieć co chce - tłumaczy sukces Nina Terentiew,dyrektor programowa Polsatu.
Spory wzrost widowni w stosunku do ubiegłego roku zanotowałafestiwalowa sobota podczas której odbył się jubileusz100-lecia Opery Leśnej oraz koncert Trendy.Transmisje z tych wydarzeń przyciągnęły przed telewizory 2,5 mlnwidzów i dały Polsatowi 25,87 proc. udziału.
- Koncert jubileuszowy był pomostem pokoleniowym międzylegendami polskiej sceny muzycznej a młodymi artystami. Wyobrażamsobie, że ludzie oglądali go całymi rodzinami - mówi namTerentiew. - Natomiast koncert Trendy był bardzociekawy, bo był wypadkową różnych gustów muzycznych ludzi, którzynominowali wykonawców do tego konkursu - dodaje.
Niewiele mniejszą widownią od festiwalowej soboty cieszył siępierwszy dzień imprezy, czyli piątek Pokazane tego dnia koncert Topi recital zespołu GolecuOrkiestra oglądane były średnio przez 2,45mln widzów, a udział stacji wyniósł 22,83 proc.
Średnio w czasie emisji całego festiwalu TOPtrendy 2009 Polsatbył zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscuznalazła się TVP 1 z udziałem wynoszącym 18,05 proc., a dalejuplasowały się TVP 2 (15,62 proc.) i TVN (11,68 proc.). Jeszczewiększa przewaga Polsatu nad konkurencją była w grupie komercyjnej,gdzie udział zajmującej drugą lokatę Jedynki ukształtował się napoziomie 16,52 proc.
Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznejmuzycznej imprezy Polsatu wyniosły 12,1 mln zł(dane cennikowe bez rabatów) i były aż o 75 proc. wyższe niż wubiegłym roku.
Dane telemetryczne pokazują, że festiwal TOPtrendy 2009 oglądałynajchętniej kobiety, widzowie powyżej 35. roku życia orazmieszkańcy małych i średnich miast.
Oglądalność Sopot TOPtrendy Festiwal2009
Widownia poprzednich edycji imprezy
Oglądalność konkurencyjnych stacji wczasie emisji festiwalu
Profil widza TOPtrendów 2009
Dołącz do dyskusji: Rekordowa oglądalność Sopot TOPtrendy Festiwal