Marcin Perzyna współpracuje z TVP przy festiwalu w Opolu. „O 10 proc. tańszy od poprzednich edycji”
Marcin Perzyna, były producent sopockich festiwali TOPtrendy, rozpoczął współpracę z Telewizją Polską. Odpowiada m.in. za „optymalizację kosztów” tegorocznego festiwalu w Opolu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
- Podczas tegorocznego 53. Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu Marcin Perzyna jest istotnym wsparciem z punktu widzenia zarządu TVP. Udzieliliśmy mu pełnomocnictwa do tego, żeby swoją wiedzą produkcyjną służył nam przy racjonalizacji kosztów. Ma być ona ukierunkowana na to, żeby z jednej strony festiwal był zrealizowany maksymalnie profesjonalnie przy jednoczesnej optymalizacji kosztów tego przedsięwzięcia - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Maciej Stanecki, członek zarządu TVP.
Tegoroczny festiwal opolski potrwa cztery dni (po raz pierwszy został wydłużony o jeden dzień). - Mimo wydłużenia festiwalu, udało nam się znaleźć około 10 procent oszczędności w stosunku do budżetów z lat poprzednich. Wymaga to wielkiego wysiłku od wszystkich, zaczynając od sił technicznych po negocjacje z artystami - podkreśla Maciej Stanecki, jednocześnie nie ujawniając dokładnego budżetu tegorocznej edycji imprezy.
Marcin Perzyna funkcjonuje na polskim rynku producenckim od lat dziewięćdziesiątych. Produkował wtedy m.in. musicale dla Teatru Muzycznego Roma, a także widowiska dla różnych stacji telewizyjnych, zajmował się także m.in. organizacją tras koncertowych. W 2003 roku pojawił się w Polsacie z własnym pomysłem na festiwal TOPtrendy, który wystartował w tym samym roku, a Perzyna został jego dyrektorem i współwłaścicielem marki. W 2006 roku objął w Polsacie stanowisko dyrektora do spraw projektów specjalnych i impresariatu. Odszedł z tej stacji w 2014 roku. Od 1999 roku jest właścicielem firmy Festival Group (więcej na ten temat).
- Rzeczywiście przyjąłem od Telewizji Polskiej propozycję współpracy przy organizacji tegorocznego festiwalu piosenki w Opolu. Udało nam się zoptymalizować budżet festiwalu i znaleźć znaczące oszczędności. Jestem bardzo zadowolony z tego, że Telewizja Polska zdecydowała się po bardzo wielu latach przerwy na formułę koncertu Debiuty, w którym wykonawcy prezentują się we własnym repertuarze. Cieszą mnie również rozwiązania technologiczne, które po raz pierwszy, przy okazji festiwalu, zostaną zaprezentowane polskim widzom - mówi Wirtualnemedia.pl Marcin Perzyna.
Perzyna opowiedział nam także o projektach, nad którymi obecnie pracuje. - Nasze główne zainteresowanie skupia się na projekcie związanym z migracją telewizji do internetu. Chcemy wprowadzić na polski rynek innowacyjne rozwiązanie w tym zakresie. Najbliższe kilka lat to będą znaczące zmiany na rynku mediów i przesuwanie się wiodącej roli telewizji liniowej na rzecz internetu. Rozpoczęliśmy także niedawno rozmowy na temat stworzenia kanału dedykowanego fanom piłki nożnej. Niezależnie od tych dużych projektów prowadzimy normalną działalność producencką, a także doradczą na rynku telewizyjnym, internetowym i eventowym - dodaje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Perzyna.
53. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu rozpocznie się 3 czerwca. Pierwszego dnia odbędzie się koncert polskich przebojów filmowych oraz Debiuty, w sobotę 4 czerwca br. będzie można obejrzeć „SuperJedynki” oraz „SuperPremiery” w nowej formule, z kolei w niedzielę 5 czerwca br. zobaczymy koncert „Grand Prix Publiczności - Złote Opole”. W ostatnim dniu festiwalu (6 czerwca br.) na opolskiej scenie zabrzmi muzyka alternatywna.
W 2015 roku Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu oglądało średnio 2,98 mln widzów, co dało TVP1 28,26 proc. udziału w rynku w grupie 4+ oraz 20,32 proc. w grupie komercyjnej 16-49 (dane Nielsen Audience Measurement).
Dołącz do dyskusji: Marcin Perzyna współpracuje z TVP przy festiwalu w Opolu. „O 10 proc. tańszy od poprzednich edycji”