SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy tygodnia: Prudential, SmartDom, Cornelius, Coca-Cola i Bettersea (wideo)

W tym tygodniu w zestawieniu najceiakawszych według Wirtualnemedia.pl reklam ostatnich dni znalazły się dwie produkcje z polskiego rynku i trzy zagraniczne. Są to kontrowersyjna reklama piwa Cornelius i nowy spot SmartDomu z Joanną Brodzik i Pawłem Wilczakiem w rolach głównych oraz klipy reklamujące Prudential w RPA, Coca-Colę w Ameryce Łacińskiej i ośrodek Bettersea Dogs & Cats Home w Wielkiej Brytanii.

Kadr z reklamy piwa CorneliusKadr z reklamy piwa Cornelius

Prudential: Konsekwencja to jedyna waluta, która się liczy

W przypadku tej reklamy wystarczy kilka krótkich słów: prostota, piękno, fantastyczne ludzkie emocje, cudowna relacja zwykłych ludzi gdzieś z drugiego końca świata, miłość dziadka i wnuka, zwykły codzienny znój. Spot bez słów, a jakże wymowny.

W krótkim filmie pokazującym codzienne życie rybaków z Madagaskaru Prudential obrazuje credo firmy, którym kieruje się zarządzając pieniędzmi swoich klientów „Consistency is the only currency that matters”.
Spot pod hasłem „The Fishermen” wyreżyserowany przez Kim Geldenhuys wyprodukowała firma 0307. Rozgrywający się na wyspie Madagaskar film opowiada historię młodego chłopca i jego dziadka, którzy ryzykują spędzając niezależnie od pogody, dzień po dniu na łodzi licząc na wielki połów. Nie zrażają ich ani długie godziny na morzu - w skwarze lub deszczu, ani często puste ogromne sieci rybackie. W spocie nie ma żadnych dialogów, a jedynie obrazy: z domu rybaków, łodzi, rybackiej wioski, a w tle muzyka. Nazwa Prudential nie pojawia się do końca spotu, który trwa niemal dwie minuty.

Kirk Gainsford, dyrektor kreatywny agencji Lowe tłumaczy, że reklama ma subtelnie podkreślać i przekonywać, że to siła ludzkiego ducha a nie siła i ogrom biznesu sprawiają, że Prudential jest trwałą marką.

Agencja: Lowe Kapsztad


Cornelius: Kogut wśród piw

Wprawdzie w opinii wielu internautów reklama jest beznadziejna, bo jednoznacznie wzbudza seksistowskie skojarzenia, jednak zdecydowanie zasługuje na wyróżnienie. Lokalny browar wykazał się sporą odwagą, pokazując elegancką parę w relacji klientka-barman, którzy w rozmowie zwracają się do siebie m.in. takimi sformułowaniami, jak „pociągnij” lub „Ale mi się trafił ptaszek”.

Browar Sulimar od połowy kwietnia prowadzi kampanię reklamową wspierającą odświeżoną markę piwa Cornelius. Działania pod hasłem „Cornelius. Kogut wśród piw” obejmują przede wszystkim emisję spotu w wybranych stacjach telewizyjnych. Innowacyjne opakowanie Corneliusa grejpfrutowego, czyli puszkę z wyskakującą słomką, można zobaczyć także w internecie. W klipie reklamowym przedstawiona została postać koguta, w sposób zabawny i kontrastowy eksponująca wielkomiejski charakter marki.

Agencje: Truskavka (produkcja), CreativeHarder Group (kreacja), CM Broker (media)


Bettersea Dogs & Cats Home: „#Looking for you”

Fantastyczny sposób na zwrócenie uwagi ludzi na ogromny problem, jakim są porzucane zwierzęta. Nie trzeba masy słów, wystarczy ciekawa kreacja i niebanalna jej realizacja. Całkiem realny, niczym żywy pies na billboardzie wchodzący w reakcję z przechodniami nie może zostać niezauważony.

Ośrodek opieki nad zwierzętami Bettersea Dogs & Cats Home prowadzi w Londynie kampanię społeczną, która ma zachęcić ludzi do ratowania porzuconych psów i kotów. Kampania prowadzona jest na nośnikach reklamy zewnętrznej w Londynie, głównie cyfrowej.

Przechodniom rozdawane są ulotki. Gdy osoba posiadająca taką ulotkę przejdzie np. obok billboardu obraz na nim ożywa - znajdujący się na nim pies zaczyna reagować na ludzkie spojrzenia i idzie w tym samym kierunku, w którym porusza się osoba z ulotką. Z kolei na mniejszych citylightach przechodnie mogą mieć wrażenie, że pies biegnie wprost do nich, nagle zatrzymuje się i szczeka.

Interakcja na nośniku wywoływana jest przez tag umieszczony na ulotce.
Postać psa stworzyło studio kreatywne Framestore.

Agencje: Ogilvy One Wielka Brytania, Exterion Media, Framestore


SmartDom: dwa miliony połączonych usług

Bez wątpienia przełom w nudnych dotychczas reklamach SmartDomu z udziałem Joanny Brodzik i Pawła Wilczaka. Brawa może nie tyle za kreację, co odwagę bohaterów reklamy. Brodzik w różowych pończochach i podwiązkach z dość jednoznacznym makijażem i Wilczak w stroju a'la Flinston w tygrysie cętki.

Nowa kampania reklamowa SmartDomu, wspólnego programu promocyjnego Cyfrowego Polsatu i Plusa, podkreśla, że w ramach tej oferty połączono już 2 mln usług.
W nowym spocie próbujący bezskutecznie zasnąć synowie Joanny Brodzik i Pawła Wilczaka przerywają rodzicom grę miłosną. Dorośli radzą im, że skoro liczenie baranów ani gwiazd nie przynosi snu, powinni policzyć usługi połączone w SmartDomu, których liczba osiągnęła 2 mln.
SmartDom pozwala na obniżki rachunków przy łączeniu różnych usług firmy z Grupy Cyfrowy Polsat - przede wszystkim telefonii, internetu i telewizji. Nowa akcja reklamowa jest prowadzona głównie w telewizji i internecie.

Agencje: Grey Group Poland, PHD Media Direction, Carat Polska.


Coca-Cola: szkolne przyjaźnie

Coca-Cola już wielokrotnie pokazała nam, jak ważne są emocje. Tym razem przyjaźń i wsparcie, które należy okazywać innym w momentach, w których najbardziej tego potrzebują.
Fajnie, że marketer w reklamach zwraca się do nastolatków i chce zainspirować ich do rozmów na temat istoty przyjaźni i wzajemnego wsparcia.

Akcja reklamowa Coca-Coli w Ameryce Łacińskiej obejmuje spoty publikowane w internecie, media społecznościowe, prasę drukowaną, telewizję oraz outdoor.

Przewodni element kampanii to graficzny motyw dwóch dłoni, które spotykają się ze sobą w przyjaznym geście zwanym popularnie „żółwikiem”. Ten sam znak pojawia się także na plakatach i opakowaniach napojów oferowanych przez Coca-Colę. Według zapowiedzi będzie także widoczny na innych produktach, takich jak T-shirty czy futerały do smartfonów.

Dodatkowym elementem prowadzonej kampanii są dwa rozbudowane spoty, których bohaterami są nastolatki. Akcja każdego z filmów niesie przesłanie, według którego prawdziwa przyjaźń wyraża się we wsparciu bliskich osób w momentach, które są dla nich znaczące i przełomowe.
Głównym muzycznym tematem towarzyszącym kampanii Coca-Coli jest utwór „Clouds” zespołu One Direction. Członkowie grupy będą się także pojawiali w drukowanych i internetowych reklamach Coca-Coli.

Agencje: Pereira & O’Deal

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Prudential, SmartDom, Cornelius, Coca-Cola i Bettersea (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ania
Polecam ciekawe oferty na: www.ceneo.ebrokerpartner.pl
Wiele ofert różnych firm dla każdego w jednym miejscu.
odpowiedź