Heineken namawia do wyjścia poza social media
Marka piwa Heineken rozpoczęła kampanię, mającą na celu zainspirowanie konsumentów do wyjścia poza media społecznościowe jako sposobu na walkę z uczuciem przeciążenia cyfrowego.

W świecie, w którym dorośli czują się coraz bardziej przytłoczeni swoimi mediami społecznościowymi, Heineken stara się przypominać ludziom o sile kontaktów towarzyskich w prawdziwym życiu, nawiązując — jak na ironię — do świata celebrytów i twórców internetowych.
Globalna marka piwa połączyła siły z amerykańskim piosenkarzem, autorem piosenek i aktorem Joe Jonasem oraz kilkoma z najpopularniejszych twórców na świecie — m.in. Dude with Sign, Lil Cherry i Paul Olima — aby pokazać, jak zareagowaliby na puste kanały mediów społecznościowych, gdyby więcej ludzi dobrze się bawiło w prawdziwym życiu.
Kampania, której pomysłodawcą jest agencja kreatywna LePub, a którą wspierają globalna agencja PR The Romans i skupiająca się na twórcach agencja społecznościowa Billion Dollar Boy, ma na celu przekazanie, że oderwanie się od ekranów i robienie sobie przerw w wirtualnych interakcjach jest konieczne dla uzyskania głębszych i bardziej znaczących doświadczeń społecznych.
Nagły brak uwagi w social mediach
Film reklamowy Heinekena przedstawia wizję świata, w którym każdy fan bawi się na zewnątrz, pozostawiając media społecznościowe niespodziewanie ciche. Z humorystycznym, dystopijnym zwrotem akcji influencerzy i twórcy treści zmagają się z nagłym brakiem uwagi, co skutkuje zabawnymi, zrozumiałymi scenariuszami w obrębie ich konkretnych odbiorców, takich jak uroda, moda i jedzenie.
Heineken umiejętnie zaangażował różnorodną grupę twórców treści cyfrowych, których życie jest głęboko zakorzenione w kulturze online, aby współtworzyli kampanię i odegrali kluczową rolę w nagłośnieniu jej przesłania: najlepszym sposobem na oderwanie się od nadmiaru mediów społecznościowych jest nawiązanie kontaktu w prawdziwym życiu.
Podczas gdy ci twórcy zazwyczaj rozwijają się, przyciągając uwagę online, Heineken odwrócił scenariusz — najpierw pokazując, jak walczą o wyróżnienie się w nasyconym cyfrowym świecie, a następnie decydując się na odłączenie i zachęcanie innych do zrobienia tego samego. Ten ironiczny zwrot akcji podkreśla główne przesłanie Heinekena: autentyczne połączenia nawiązują się offline, a nie za pośrednictwem naszych ekranów.
Wśród treści znajdują się także krótkie filmy publikowane na kanałach, namawiające fanów do odłączenia się od świata i korzystania z doświadczeń offline.
Odważna, nowa kampania rozpoczęła się od wydarzenia w Nowym Jorku, podczas którego Joe Jonas wraz z Dude with Sign, Lil Cherry i Paulem Olimą zachęcali swoich obserwatorów, aby odeszli od mediów społecznościowych i doświadczyli bardziej autentycznych i satysfakcjonujących kontaktów.
W ironicznym spojrzeniu na zdominowaną przez siebie sferę cyfrową Jonas i Dude with Sign stworzyli swój najnowszy post w mediach społecznościowych, całkowicie poza mediami społecznościowymi. Zamiast publikować go w swoich kanałach internetowych, pozowali w oknach przyozdobionych tak, aby wyglądały jak rolki z Instagrama.
W duchu przejścia do trybu offline Joe Jonas zadebiutował swoim nowym utworem „Heart by Heart” w prawdziwym życiu podczas wydarzenia — korzystając z najstarszej na świecie sieci społecznościowej, baru — zamiast kanałów cyfrowych. Nakręcił również część nowego teledysku podczas wydarzenia przed publicznością offline, aby pokazać moc chwil w prawdziwym życiu nad chwilami cyfrowymi.
Nowa kampania Heineken rusza w USA, a w ciągu najbliższych sześciu miesięcy obejmie telewizję, media społecznościowe, reklamę zewnętrzną i media cyfrowe w obu Amerykach, Europie i regionie Azji i Pacyfiku.
Dołącz do dyskusji: Heineken namawia do wyjścia poza social media