SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy tygodnia: „Alkohol i kluczyki? Wykluczone”, „Jak działa zdrowy człowiek”, Barbie, Wrigley i Teatr Wielki (wideo)

W tym tygodniu w zestawieniu najciekawszych reklam znalazły się dwie kampanie społeczne, akcja edukacyjna oraz dwa spoty zagraniczne. Są to kampanie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Ministerstwa Zdrowia oraz edukacyjna akcja Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, a także zagraniczne reklamy lalek Barbie i gumy do żucia Wrigley.

Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego: „Alkohol i kluczyki? Wykluczone”

Choć kreacja tej kampanii nie należy do tych z najwyższej półki, bo pokazuje zwykłe sytuacje, których wielokrotnie jesteśmy świadkami czy uczestnikami, to zasługuje na wyróżnienie. Całkiem ciekawie, a nawet zabawnie bowiem zwraca uwagę na ważną kwestię, reagowania przez otoczenie na osoby chcące po pijanemu prowadzić samochód.

Jest to kolejna kampania Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przestrzegającą przed jazdą samochodem po spożyciu alkoholu.

Spot z kampanii pokazuje imprezy i inne spotkania towarzyskie, podczas których pity jest alkohol. Kierowcy samochodów, którzy potem chcą nimi jechać, nie mogą znaleźć kluczyków, ponieważ znajomi schowali je w najróżniejszych niedostępnych miejscach.

 

- Spoty kierowane do kierowców już były. Tym razem zdecydowaliśmy się zwrócić na ten problem uwagę osób z otoczenia kierowców, a więc tych, którzy mogą być świadkami próby jazdy po spożyciu alkoholu. Znajdź swój  sposób, by powstrzymać pijanego kierowcę! - tłumaczy taki przekaz Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Reklamy kończą się hasłem „Alkohol i kluczyki? Wykluczone” oraz wyliczeniem bardziej restrykcyjnych kar za jazdę po pijanemu obowiązujących od maja br.

Agencje: Infinity (kreacja), Kristoffer Rus(reżyseria), Filip Haman i Kamila Zawada (produkcja), Film Garden (postprodukcja).


Ministerstwo Zdrowia: „Jak działa zdrowy człowiek”

Spot z tej kampanii to majstersztyk sam w sobie. Od lat nie było w Polsce tak świetnej i zabawnej akcji społecznej. Trwający ponad dwie minuty klip chce się po prostu oglądać.

W ponad dwuminutowym spocie „Organizm w dobrym nastroju” organy wewnętrzne człowieka śpiewają wesołą piosenkę na temat swojego samopoczucia. Na początku mózg stwierdza, że postępuje zawsze według własnego uznania, po czym inne organy, m.in. wątroba, nerki i serce, skarżą się, że z powodu jego nieostrożnych nawyków są narażone na niedogodności i schorzenia szkodzące całemu organizmowi. Serce radzi mózgowi, że najlepiej robić wszystko z umiarem, a klip kończy się zachętą: „Słuchaj organizmu profilaktycznie”.

 

Ministerstwo Zdrowia tłumaczy, że zdecydowało się na taki przekaz, ponieważ według badań międzynarodowych kampanii społecznych samo straszenie potencjalnymi zagrożeniami, zwłaszcza w akcjach kierowanym do młodych osób, jest mało skuteczne. Tymczasem spot o organizmie ma zwracać uwagę na poważne problemy w lekki, przystępny sposób. Śpiewające wesoło organy mają pokazać, że to styl życia i decyzje, które podejmujemy na co dzień, w największym stopniu wpływają na stan naszego zdrowia i mogą przyczynić się do rozwoju chorób, głównie schorzeń układu krążenia i nowotworów złośliwych.

Jest to kolejna odsłona wieloetapowej akcji „Jak działa zdrowy człowiek” motywująca Polaków do zmiany dotychczasowych nawyków w celu lepszego dbania o swoje zdrowie.

Obecny etap zaczął się pod koniec września i potrwa kilka miesięcy. Obejmuje działania w internecie (m.in. na portalach społecznościowych) oraz warsztaty dla dziennikarzy.

Agencje: VML Poland i Task Force Consulting.


Barbie: dziewczynki w roli dorosłych

W tej reklamie fajne jest to, że choć dotyczy marki obejmującej przede wszystkim lalki, to nie one są głównymi bohaterkami spotu. Ważny w nim jest nie tyle produkt, co wartości, z którymi marka chce być utożsamiana.

W nowej reklamie lalek Barbie kilkuletnie dziewczynki wcielają się w role dorosłych wykonujących różne zawody. I radzą sobie świetnie, bowiem kluczem do sukcesu jest w tym wypadku nieograniczona wyobraźnia.

W prawie dwuminutowym spocie reklamowym kilka dziewczynek bierze na siebie dorosłe zawodowe role w rzeczywistym świecie. Jedna z nich jest uniwersyteckim wykładowcą, druga weterynarzem, trzecia trenerem sportowym, a czwarta - bizneswoman.

 

Choć dorosłe otoczenie reaguje na pojawienie się dziewczynek z niedowierzaniem i rozbawieniem, to same bohaterki spotu radzą sobie w nowych rolach świetnie. Na koniec zaś okazuje się, że kluczem do sukcesu jest wyobraźnia, którą rozbudzają i kształtują w dziewczynkach znane od wielu pokoleń lalki Barbie.

- Chcemy przypomnieć światu, że marka Barbie jest wciąż obecna na rynku, i że wciąż jest ważna w życiu dzieci - podkreśla w rozmowie z serwisem Adweek Evelyn Mazzocco, general manager marki Barbie w firmie Mattel. - Nasza nowa kampania ma uświadomić rodzicom, że poprzez siłę jaką daje wyobraźnia lalki Barbie pozwalają wyzwolić w małych dziewczynkach drzemiący w nich nieograniczony potencjał.

Agencja: BBDO San Francisco.


Teatr Wielki - Opera Narodowa: Moni i Uszko uczą dzieci dobrego zachowania w teatrze

Dobra i potrzebna kampania, ciekawa choć mająca aspekt edukacyjny. Brawo za zabawne dialogi, barwne postaci i niestandardowe historyjki.

Moni i Uszko to bohaterowie nowej serii edukacyjnej Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, opartej na książce jednego z najpopularniejszych pisarzy dla dzieci - Grzegorza Kasdepke. Na serię składa się sześć spotów przygotowanych przez studio Human Ark. Zawarte w filmikach zabawne dialogi, barwne postaci oraz niestandardowe historyjki odczarują poważny charakter tego miejsca.

 

Premiera filmików związanych z operowymi perypetiami zwariowanego rodzeństwa odbyła się w niedzielę, 11 października w Salach Redutowych Teatru Wielkiego - Opery Narodowej. Tuż po niej uruchomiona została sekcja teatrwielki.pl/moni-i-uszko. Umieszczono tam fragmenty książki, wszystkie filmy oraz gry, tematycznie związane z operą i baletem.

 

Pomysłodawcą całej serii edukacyjnej był Teatr Wielki - Opera Narodowa, a jej realizacja sfinansowana została  dzięki dofinansowaniu z funduszy europejskich.

Agencja: Human Ark

 


Wrigley: „The story of Sarah & Juan”

Tu na uznanie nietypową konwencję reklamy gumy do żucia. Nie musimy patrzeć na czyste zęby czy słuchać o świeżym oddechu. Możemy natomiast obejrzeć nastrojowy klip o miłości dwojga ludzi.

Spot zatytułowany „The Story of Sarah & Juan” opowiada w ujmujący sposób historię znajomości, a później miłości dwojga młodych ludzi. Uczucie towarzyszy bohaterom przez kolejne etapy ich życia, a zarówno w radosnych, jak i trudnych momentach w tle pojawia się listek gumy do żucia, od którego opakowanie zachowuje przy sobie Juan.

W końcowej scenie spotu tytułowa Sarah trafia do galerii, w której swoje prace wystawia Juan. Okazuje się, że jego dzieła to papierki od listków gumy do żucia, którymi w przeszłości dzieliła się para. Na każdym z opakowań widać zaś narysowane ręką chłopaka ulotne momenty dokumentujące historię miłości Sary i Juana.

 

- To historia opowiadająca o różnych momentach zbliżenia pomiędzy dwojgiem młodych ludzi - wyjaśnia Andrés Ordoñéz, dyrektor kreatywny agencji Energy BBDO odpowiedzialnej za przygotowanie spotu. - Chemia pomiędzy parą aktorów odtwarzających główne role w tej reklamie była tak sugestywna, że ta produkcja po prostu nie mogła się nie udać i dlatego od pierwszej do ostatniej sceny cała historia chwyta za serce wszystkich widzów - podkreśla Ordoñéz.

Agencja: Energy BBDO

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: „Alkohol i kluczyki? Wykluczone”, „Jak działa zdrowy człowiek”, Barbie, Wrigley i Teatr Wielki (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ruda
Ewidentnie w tym zestawieniu brakuje reklamy PKP
odpowiedź