Rainbow Tours z 8-proc. wzrostem przychodów w 2016 r.
Przychody ze sprzedaży wygenerowane przez Grupę Rainbow Tours w 2016 roku wyniosły 1,202 mld zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w 2015 roku o 86,3 mln zł, co stanowi wzrost o prawie 8%.
Na wzrost przychodów Rainbow Tours miało wpływ m.in. zwiększenie przychodów ze sprzedaży z tytułu imprez turystycznych (o 15,9%) oraz wzrost liczby klientów.
W 2016 roku wolumen uczestników imprez turystycznych wyniósł 330,3 tys. osób, co stanowi wzrost o 10,1% (w 2015 roku z oferty firmy skorzystało 300,26 tys. osób), w tym z oferty "Lato 2016" - 260,6 tys. osób, a z oferty zimowo-egzotycznej - 60,7 tys. osób.
Spółka rozwijała również sieć własnych salonów sprzedaży: w 2016 roku otworzyła 15 nowych biur, zwiększając ilość własnych BOK do 105. Dodatkowo 13 salonów własnych działających przy głównych ulicach przeniesiono do centrów handlowych.
W samym IV kwartale (oferta zimowo-egzotyczna) z oferty Rainbow Tours skorzystało 31 tys. osób, co stanowi wzrost o 34,5% w stosunku do poprzedniego roku. Największe wzrosty przyniosła sprzedaż Kenii (wzrost liczby klientów o 150%), Wysp Kanaryjskich (wzrost o 71%), Kuby (wzrost o 25%), Wietnamu (wzrost o 18%) i Meksyku (wzrost o 9%).
Pozostałe segmenty działalności grupy również osiągają dobre wyniki. Inwestycja w segment hotelowy przyniosła oczekiwane wyniki finansowe: spółka wygenerowała przychody na poziomie 3,7 mln zł, zaś zysk netto był zgodny z oczekiwaniami i wyniósł 0,3 mln zł. Z usług hotelu grupy skorzystało ok. 4 tys. klientów. Spółka White Olive A.E przygotowuje się do nabycia kolejnych nieruchomości, których formalności zostaną zakończone na przełomie kwietnia i maja 2017 roku. Zarząd grupy planuje inwestycję w łącznej kwocie ok. 12 mln euro, z terminem rozpoczęcia prac budowlanych w IV kwartale 2017 roku. Docelowo ma powstać kompleks pięciogwiazdkowy z pełnym zapleczem (restauracje, bary, baseny, urządzenia sportowe, siłowania, spa) oraz 220 apartamentami.
W 2016 roku dokonano również zmiany nazwy spółki Portal Turystyczny na My Way by Rainbow. Spółka odpowiada za segment tzw. "dynamicznego pakietowania". W "My Way" wyszukiwanie lotów i hoteli jest ze sobą połączone, a docelowo obejmować ma także ubezpieczenia podróżne, wynajem samochodów, transfery z lotniska do hotelu i szereg usług towarzyszących, jak bilety do teatrów czy na różnego rodzaju eventy. Klient może, z opcji zaproponowanych przez system spółki, dokonać zakupu całego pakietu lub tylko niektórych usług. System został uruchomiony w czerwcu 2016 roku. W IV kwartale 2016 roku została zmieniona nazwa spółki ABC Świat Podróży na Rainbow Incentive & Incoming. Spółka od 2017 roku będzie się specjalizować w przygotowaniu oferty kierowanej do firm, oferując różnego rodzaju zorganizowane imprezy "motywacyjne". Drugą odnogą biznesową spółki jest incoming, czyli imprezy organizowane w Polsce dla klientów zagranicznych. Grupa szacuje, że spółka w 2017 roku wygeneruje ok. 20 mln zł przychodu przy podobnej rentowności jak touroperator Rainbow.
Dołącz do dyskusji: