Radiowa Trójka, Złote Przeboje i Antyradio z największymi wzrostami wpływów reklamowych (analiza)
W ciągu dwóch pierwszych miesięcy br. wydatki na reklamę w radiu były o niemal jedną piątą większe niż rok wcześniej. Największy wzrost wpływów z reklam zanotowały Program III Polskiego Radia, Złote Przeboje Poznań i Antyradio - ich przychody rosły kilkukrotnie szybciej niż całego rynku reklamy radiowej.
W styczniu i lutym br. wpływy reklamowe stacji radiowych wyniosły 916,6 mln zł i były o 19,3 proc. wyższe niż w takim okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (to dane cennikowe netto, bez rabatów).
Najwięcej zarobiło radio RMF FM, bo 276,6 mln zł – to o 14,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Drugie miejsce na reklamowym podium rozgłośni radiowych utrzymało Radio Zet z wpływami w wysokości 174,7 mln zł, wyższymi od ubiegłorocznych o 8 proc.
Przychody czterech stacji radiowych z tej czołówki rosły w omawianym okresie znacznie szybciej niż cały rynek reklamy radiowej: Złotych Przebojów w Poznaniu, Programu III Polskiego Radia, Antyradia i RMF Classic.
Złote Przeboje zarobiły 75,5 proc. więcej niż rok temu - 12,4 mln zł, a radiowa Trójka o 60 proc. więcej - 54,7 mln zł. Antyradio zwiększyło wpływy z reklam o 56,6 proc., do 10,3 mln zł, a RMF Classic - o 38,6 proc., do 10,3 mln zł.
O 30,3 proc. wzrosły przychody reklamowe Vox FM - do 13,5 mln zł, zaś radiowej Jedynki - o 28,6 proc., do 29,7 mln zł. Tok FM zarobiło 9,7 proc. więcej w skali roku (16,3 mln zł), zaś Eska Warszawa - 6,6 proc. więcej (11,4 mln zł).
Wpływy reklamowe stacji radiowych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-II 2015 | I-II 2016 | zmiana proc. |
RMF FM | 241 773 835 zł | 276 631 690 zł | 14,4 |
Radio Zet | 161 830 685 zł | 174 748 680 zł | 8 |
Program III Polskiego Radia | 34 183 780 zł | 54 708 820 zł | 60 |
Program I Polskiego Radia | 23 127 580 zł | 29 747 790 zł | 28,6 |
TOK FM | 14 863 630 zł | 16 301 290 zł | 9,7 |
VOX FM | 10 384 830 zł | 13 536 320 zł | 30,3 |
Złote Przeboje Poznań | 7 087 744 zł | 12 440 511 zł | 75,5 |
Eska Warszawa | 10 692 840 zł | 11 402 830 zł | 6,6 |
Antyradio | 6 578 940 zł | 10 299 230 zł | 56,6 |
RMF Classic | 7 398 296 zł | 10 256 460 zł | 38,6 |
razem | 768 359 884 zł | 916 598 411 zł | 19,3 |
Dołącz do dyskusji: Radiowa Trójka, Złote Przeboje i Antyradio z największymi wzrostami wpływów reklamowych (analiza)
Tu przynajmniej masz jasną sytuację, że to zwykła reklama w bloku reklamowym. Wolę takie rozwiązanie niż dęte zachwyty nad płytami objętymi patronatami medialnymi i palenie głupa za sitkiem.