Radio Gdańsk z nową ramówką i kampanią informacyjną
„Radio Gdańsk na każdy dzień” to tytuł kampanii informacyjnej, która ruszyła 28 kwietnia i promuje nową ramówkę Radia Gdańsk (Polskie Radio). Nowe audycje na antenie gdańskiej rozgłośni pojawiły się 24 kwietnia.
Większość nowych audycji gdańskiej rozgłośni publicznej debiutuje w paśmie popołudniowym po serwisie informacyjnym o godz. 15. We wtorki to „Prawo na co dzień” – audycja prowadzona przez Tomasza Sosnowskiego, skupiająca się na problemach prawnych, z jakimi każdy z nas może zetknąć się na co dzień. Jest skierowana zarówno do osób indywidualnych, przedsiębiorców i instytucji. Poszczególne wydania audycji będą krok po kroku wyjaśniać czego należy spodziewać się w postępowaniach prawnych oraz jak uniknąć niepotrzebnych komplikacji. Jakie mamy prawa i obowiązki, na przykład w dostępie do informacji na nasz temat lub gdy trafimy do szpitala. Jak egzekwować nasze prawa, jeśli uważamy, że zostały naruszone. Poruszane problemy będą dotyczyć zarówno zawiłych i długotrwałych spraw sądowych, jak i prostych codziennych sytuacji, np. gdy kupiliśmy bilet na komunikację miejską w aplikacji, a w czasie kontroli rozładował się telefon i dostaliśmy mandat.
W środy po godz. 15 będą emitowane premierowe wydania audycji „Świat Gdyni”. Gdynia to nie tylko miasto z morza i marzeń, ale również fantastyczne miejsce do życia. Poznamy znanych i nieznanych gdynian, pasjonatów, tych, którzy chcą Gdynię badać, poznawać, opisywać i rozwijać. Audycję poprowadzi gdynianka – Magdalena Manasterska.
„K jak kobieta, M jak facet” – to tytuł nowej czwartkowej audycji, poświęconej problemom i wyzwaniom, z którymi w codziennym życiu spotykają się kobiety i mężczyźni. W audycji będą pojawiać się goście, którzy podzielą się nie tylko swoją wiedzą, ale również doświadczeniami osobistymi. Gospodarzami audycji będą liderzy opinii i influencerzy Maria Brzozak i Jakub Kornacki, którzy na zmianę co dwa tygodnie będą prowadzić wydania o kobietach (nie tylko dla kobiet) i mężczyznach (nie tylko dla mężczyzn).
Radiowa randka z piosenką
W piątki w paśmie po godz. 15.10 będą emitowane specjalne wydania „Randki z piosenką” („zwykłe” wydania są emitowane codziennie od poniedziałku do piątku o godz. 8.10). Tym razem Maciej Łyszkiewicz przedstawi nie tylko historię i ciekawostki związane z prezentowanym utworem, ale też historię osobistą słuchaczy, którzy poprosili o emisję danej piosenki. Utwory grane na specjalne życzenia dla bliskiej osoby można zgłaszać poprzez maila randka@radiogdansk.pl.
Z kolei w poniedziałki w popołudniowym paśmie po godz. 15 swoją premierę będzie miał „Magazyn obronny. Na służbie” autorstwa Marcina Lange, dotychczas emitowany w sobotnie poranki. Właśnie w soboty natomiast, o godz. 8.30, Radio Gdańsk wyemituje nową audycję „Świat nowych mediów”, poświęcony szeroko rozumianej tematyce edukacji medialnej, bezpieczeństwa infosfery, wyzwań współczesnej komunikacji, świata internetu i bezpiecznego korzystania z urządzeń cyfrowych itp. Zaprosimy do rozmowy ekspertów i ekspertki, którzy o świecie nowych mediów wiedzą wszystko, a swoją wiedzą lubią i potrafią się dzielić. To zastrzyk tematów zmuszających do myślenia, stawiania pytań i szukania odpowiedzi. Gospodarzem będzie kociewski reporter rozgłośni Filip Jędruch.
Godziny radości
W piątki po godz. 21 Piotr Bonar z Redakcji Muzycznej Radia Gdańsk w audycji „Z winyla grane” udowodni, że siła przyciągania czarnych płyt wciąż działa. Będzie to audycja, w której muzyki będziemy słuchali właśnie z winyli. W studiu emisyjnym znajduje się gramofon, czas go nieco odkurzyć. Winyle to oczywiście charakterystyczne, ciepłe trzaski, ale również historie, które wiążą się z tymi, często mocno wiekowymi, krążkami. Winyle to także pasja, na którą ponownie łapie się coraz więcej osób. Rośnie liczba kolekcjonerów, którzy chwalą się swoimi zbiorami. Takich pasjonatów i ciekawe winylowe miejscówki też pokażemy w tej audycji – przekonuje rozgłośnia.
Od maja w ostatnie środy miesiąca o godz. 21.05 w ramach audycji „Strefa historii” „Kulisy historii” będzie prezentował historyk dr Paweł Piotr Warot, dyrektor gdańskiego oddziału Instytutu Pamięci Narodowej.
Ostatnią nowością w wiosennej ramówce Radia Gdańsk jest nowy format popołudniowego pasma w godz. 12-15. Pod hasłem „Godziny radości” codziennie będzie można nie tylko posłuchać różnorodnej, pozytywnie nastrajającej muzyki, ale również wygrać wartościowe i ciekawe nagrody kulturalne – książki, zaproszenia na wydarzenia kulturalne i sportowe.
„Radio Gdańsk na każdy dzień”
Startowi nowej ramówki gdańskiej rozgłośni towarzyszy kampania reklamowa, który rusza 28 kwietnia i potrwa do końca maja. W przestrzeni Trójmiasta będą prezentowane plakaty i billboardy prezentujące wybrane audycje – zarówno te nowe, jak i emitowane już wcześniej, jak audycja dla seniorów „Srebrne pokolenie”, audycja motoryzacyjna „Autocooltura” czy kultowa audycja drogowa „Autopilot Radia Gdańsk”. Reklamy Radia Gdańsk pojawią się na plakatach na przystankach komunikacji miejskiej, na billboardach, trolejbusach w Gdyni oraz w pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej i Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Z raportu Radio Track Kantar Polska wynika, że w okresie od października 2022 roku do marca 2023 roku Radio Gdańsk miało 3 proc. udziału rynku słuchalności w Trójmieście (spadek z 4,2 proc. rok wcześniej).
W 2021 roku Radio Gdańsk osiągnęło 436 zł zysku netto. Przychody netto wyniosły 21,8 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Radio Gdańsk z nową ramówką i kampanią informacyjną