SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agencja PZL bez miliona zł zysku

W ub.r. agencja reklamowa PZL przy niewielki wzroście przychodów zanotowała spadek zysku netto z 1,27 mln do 236,3 tys. zł. Mocno wzrosły natomiast wyniki jej siostrzanej agencji Buzzgrow.

Przychody agencji PZL zmniejszyły się o 2 proc. - z 24,01 do 23,51 mln zł. Wszystkie wypracowano ze sprzedaży usług marketingowych w Polsce.

Wśród klientów PZL od lat są Alior Bank, Żubr, Olej Kujawski, przekąski Przysnacki i salony meblowe Agata. Jesienią ub.r. agencja po latach zakończyła obsługę sklepów Żabka, za ich nowy format kreatywny komunikacji odpowiada Ogilvy. Natomiast pod koniec ub.r. PZL wygrała przetarg na obsługę reklamową T-Mobile Polska.

Koszty operacyjne agencji wzrosły minimalnie - o 0,4 proc. do 23,32 mln zł, przy czym wydatki na usługi obce zmalały z 20,06 do 19,88 mln zł. Na wynagrodzenia przeznaczono w ub.r. 2,54 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - 516,8 tys. zł, wobec odpowiednio 2,32 mln i 491,8 tys. zł rok wcześniej. Średnie zatrudnienie stałe w agencji zmalało rok do roku z 21,48 do 20,21 etatów.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Pozostałe wpływy operacyjne firmy skurczyły się z 568,8 do 135,1 tys. zł (w 2021 roku spółka uzyskała umorzenie spłaty 480 tys. zł z tarcz covidowych). W konsekwencji jej zysk sprzedażowy zmalał z 793,2 do 195,1 tys. zł, operacyjny - z 1,31 mln do 299,9 tys. zł, a zysk netto - z 1,27 mln do 236,3 tys. zł.

Cały zeszłoroczny zysk netto trafi do udziałowców agencji. Po 45 proc. walorów mają jej założyciele i szefowie Iwo Zaniewski i Kot Przybora, a 10 proc. - jej dyrektor zarządzający Michał Nadgrodkiewicz.

W poniższych grafikach bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Trzykrotnie wyższe wpływy Buzzgrow

Z kolei agencja Buzzgrow (do połowy 2021 roku działała pod marką Bazgroł), również należąca do Iwo Zaniewskiego, Kota Przybory i Michała Nadgrodkiewicza, w ub.r. zwiększyła przychody z 735 tys. do 2,56 mln zł. Zajmuje się przede wszystkim marketingiem internetowym.

Koszty operacyjne agencji poszły w górę z 533,4 tys. do 1,87 mln zł, z czego wydatki na usługi obce - z 352,2 tys. do 1,62 mln zł, a na wynagrodzenia - ze 143,7 do 191,7 tys. zł.

Zysk sprzedażowy wzrósł z 201,6 do 690,9 tys. zł, zysk operacyjny - z 206,7 do 723,1 tys. zł, a zysk netto - ze 186,5 do 666,1 tys. zł. Z zeszłorocznego zysku netto 326,8 tys. zł zostanie wypłacone udziałowcom, 274,1 tys. zł zostanie przeznaczone na pokrycie wcześniejszych strat, a 65,2 tys. zł na kapitał zapasowy.

Dołącz do dyskusji: Agencja PZL bez miliona zł zysku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl