Publicis Groupe przejmuje Profitero z analityką e-commerce
Koncern marketingowy Publicis Groupe kupił firmę Profitero, oferującą w modelu SaaS platformę do analizy danych w e-commerce. Przejęta spółka, zatrudniająca ok. 300 pracowników, będzie działać jako osobny podmiot ze swoim dotychczasowym kierownictwem.
Platforma oferowana przez Profitero pomaga klientom analizować i optymalizować ich sprzedaż, marketing i działania operacyjne (optymalizować treści, zwiększać wyniki wyszukiwania organicznego, porównywać ceny z konkurencją, monitorować dostępność produktu i śledzić oceny i recenzje klientów) w ponad 700 serwisach e-commerce’owych dostępnych w przeszło 50 krajach. Monitoring firmy obejmuje 70 mln produktów od 4 tys. marek.
Publicis Groupe podkreśla, że po przejęciu Profitero uzyska dostęp do zasobów umożliwiających rozwój swojej bazy analitycznej.
- Dzięki dodaniu Profitero do naszych istniejących zasobów, mamy teraz wyjątkową pozycję w czterech kluczowych filarach, które po połączeniu, pomogą naszym klientom osiągnąć właściwy udział w wykładniczym wzroście sprzedaży online - podkreśla Arthur Sadoun, szef Publicis Groupe.
- Z nami nasi klienci będą mogli lepiej niż ktokolwiek inny zrozumieć ludzi i sposób, w jaki dokonują zakupów - za sprawą Epsilona; zoptymalizować katalog produktów online - dzięki Profitero oraz zmaksymalizować wydatki online u detalistów - dzięki CitrusAd i skali Publicis Media. Ponadto będą mogli dostarczać swoim konsumentom unikalne i kreatywne doświadczenia, dzięki platformom wspieranym przez wiedzę inżynieryjną Publicis Sapient. Cieszę się, że mogę powitać Sarah, Bryana i ich wybitny zespół ekspertów w rodzinie Publicis - wylicza.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Profitero będzie dalej funkcjonować jako osobna spółka, zarządzana przez CEO Bryana Wienera i prezes Sarah Hofstetter. Wiener będzie raportował bezpośrednio do Arthura Sadouna.
- To najlepsze połączenie obu światów, ponieważ zachowujemy naszego ducha przedsiębiorczości jako organizacja oparta na produktach, a jednocześnie korzystamy z różnorodnych możliwości i skali działania Publicis Groupe. Przyniesie to natychmiastową wartość naszym klientom i pracownikom, dzięki zwiększonym inwestycjom w produkty i technologie, wprowadzeniu nowych mediów i możliwości aktywacji treści oraz wykorzystaniu globalnego potencjału Grupy w celu wspierania naszego dalszego rozwoju – przekonuje Bryan Wiener.
Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe przejmuje Profitero z analityką e-commerce