PR dla RP
Branża PR zainaugurowała kampanię promocyjną "PR dla RP".
Akcję promocyjną na rzecz poprawy wizerunku Polski w świecie pod hasłem "PR dla RP'" zainaugurowali w ubiegł± środę w Warszawie specjaliści ds. Public Relations, czyli działań wizerunkowych.
Jak powiedział na konferencji prasowej koordynator akcji Krzysztof Górski, specjaliści PR uznali, że przyszedł właściwy moment, aby branża maksymalnie szerokim głosem odezwała się w sprawie wizerunku Polski.
- Nasza akcja ma charakter otwarty, niezależny; to ma być akcja pozytywna, w żadnym wypadku nie jest wymierzona przeciwko komukolwiek lub czemukolwiek - podkreślił Górski.
Na razie w ramach akcji promocyjnej otwarto stronę internetową www.pr4rp.pl, na której planowane jest przeprowadzenie - jak mówił Górski - wielkiej publicznej debaty. Zapowiedział, że wczesną jesienią zorganizowana zostanie konferencja, podczas której kilkudziesięciu specjalistów z branży PR będzie rozmawiać o wizerunku naszego kraju w świecie.
- Chcemy ukazać obraz wielowymiarowy, wielowątkowy, polifoniczny. Nie zmierzamy do jednej konkluzji, do jednego wniosku, do jednej konkretnej gotowej strategii. Chcemy pokazać bogactwo refleksji na ten temat - argumentował Górski.
Jak dodał, środowisko piarowców chce podzielić się doświadczeniem eksperckim. Górski zwrócił się o wsparcie do innych specjalistów od PR; zapewnił, że nie będzie wymagało to podpisu pod żadną deklaracją ideową.
Inicjatorzy akcji nie wykluczają współpracy z powołanym w Ministerstwie Spraw Zagranicznych w ubiegłym tygodniu pełnomocnikiem ds. ochrony i promocji wizerunku Polski w świecie. Górski zapewnia, że projekt nie będzie konkurencją dla ministerialnego pełnomocnika.
- Czym innym jest funkcja wyznaczonego urzędnika, a czym innym niesformalizowane, luźne ciało, jakim jesteśmy my. Nad urzędnikiem górujemy tym, że dysponujemy dużym doświadczeniem osób, które pracowały w tej branży przez kilkanaście lat - dodał.
W skład grupy inicjatywnej "PR dla RP" weszły osoby związane m.in. z Instytutem Marketingu Politycznego, Polskim Stowarzyszeniem Public Relations i Związkiem Firm Public Relations.
Funkcję pełnomocnika MSZ ds. ochrony i promocji wizerunku Polski w świecie pełni Andrzej Sadoś, rzecznik resortu i dyrektor Departamentu Systemów Informacyjnych. Pełnomocnik ma wspierać placówki dyplomatyczne w zakresie kształtowania wizerunku Polski. W zeszłym tygodniu Sadoś określił swoje zadania jako: planowanie,prognozowanie i koordynowanie.
Dołącz do dyskusji: PR dla RP