Portale już nie zyskują w mobile’u. Onet z RASP i Interia liderami audio/wideo
W czerwcu br. 20 czołowych grup serwisów zanotowało 1,5 mld krajowych odsłon mobilnych, mniej więcej tyle samo co miesiąc wcześniej. Duży wzrost zanotowały strony Grupy WP, a spore spadki - serwisy Onetu i RASP oraz Allegro i GG. Treści audio i wideo największy ruch generują na stronach Onetu i RASP oraz Interii.
W I połowie br. czołowe polskie serwisy nie notowały już z miesiąca na miesiąc wzrostów krajowych odsłon mobilnych. Według Megapanelu PBI/Gemius, w styczniu br. 20 największych grup stron miało 1,62 mld takich odsłon, w lutym - 1,47 mld, w marcu - 1,66 mld, w kwietniu - 1,44 mld, w maju - 1,51 mld, natomiast w czerwcu - 1,52 mld.
Dla porównania, w sierpniu ub.r. było to miliard odsłon, w październiku - 1,13 mld, a w grudniu - 1,33 mld.
W czerwcu br. serwisy Grupy Wirtualna Polska zanotowały 458,3 mln krajowych odsłon mobilnych (według nowej definicji), o 34,6 mln więcej niż odsłon według poprzedniej definicji w maju. Strony Allegro i GG, które też przeszły ze starej na nową definicję odsłony, zanotowały spadek o 9,6 mln odsłon, a witryny Onetu i RASP - o 19,9 mln.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych |
||||
lp. |
węzeł |
użytkownicy (real users) |
odsłony krajowe mobilne |
odsłony krajowe mobilne (%) |
1 |
Grupa Wirtualna Polska** |
14 749 267 |
458 315 826 |
11,54% |
2 |
Grupa Onet - RASP |
15 458 325 |
345 208 831 |
13,66% |
3 |
Grupa Allegro - GG** |
15 613 701 |
170 461 371 |
4,88% |
4 |
Grupa Gazeta.pl |
12 855 906 |
127 936 411 |
16,42% |
5 |
Grupa Interia.pl |
12 549 794 |
123 429 139 |
12,89% |
6 |
Grupa Fotka.pl |
1 832 283 |
57 369 769 |
19,03% |
7 |
ulub.pl |
1 753 336 |
41 204 739 |
39,37% |
8 |
Grupa Polskapresse - Media Regionalne |
8 774 551 |
32 601 575 |
13,36% |
9 |
Grupa Demotywatory.pl |
4 292 909 |
26 040 599 |
7,66% |
10 |
Grupa TVN** |
5 161 723 |
22 575 987 |
16,50% |
11 |
photoblog.pl |
918 217 |
15 770 934 |
24,30% |
12 |
filmweb.pl |
4 248 339 |
15 464 531 |
8,18% |
13 |
Grupa Murator - Time** |
7 715 929 |
14 142 210 |
16,37% |
14 |
sportowefakty.pl |
767 703 |
13 358 633 |
24,83% |
15 |
Grupa Edipresse.pl |
4 991 677 |
11 843 400 |
18,04% |
16 |
trojmiasto.pl |
1 268 293 |
9 950 283 |
20,65% |
17 |
besty.pl |
1 109 409 |
8 623 077 |
17,01% |
18 |
Grupa Marquard Media |
1 001 810 |
8 214 648 |
27,07% |
19 |
cda.pl |
3 876 074 |
6 911 686 |
8,31% |
20 |
Grupa Ceneo.pl |
5 587 370 |
6 656 874 |
11,63% |
**węzeł korzysta z nowej definicji odsłony |
Z kolei 20 czołowych serwisów w styczniu br. zanotowało 1,33 mld krajowych odsłon mobilnych, w lutym - 1,22 mld, w marcu - 1,39 mld, w kwietniu - 1,17 mld, w maju - 1,23 mld, a w czerwcu - 1,24 mld.
W sierpniu ub.r. miały 829,4 mln odsłon, w październiku - 932,6 mln, a w grudniu - 1,09 mld.
Onet.pl w czerwcu br. miał o 16,1 mln krajowych odsłon mobilnych mniej niż miesiąc wcześniej, a Allegro.pl - o 12,2 mln. Z kolei WP.pl zyskała 14,5 mln odsłon.
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych |
||||
lp. |
węzeł |
użytkownicy (real users) |
odsłony krajowe mobilne |
odsłony krajowe mobilne (%) |
1 |
onet.pl |
13 765 563 |
297 136 380 |
13,42% |
2 |
wp.pl** |
11 748 398 |
272 833 349 |
10,84% |
3 |
allegro.pl |
12 409 306 |
98 645 156 |
4,50% |
4 |
interia.pl |
7 465 457 |
88 068 730 |
13,98% |
5 |
pudelek.pl** |
2 439 081 |
62 916 370 |
27,21% |
6 |
gazeta.pl |
10 201 553 |
61 811 778 |
14,83% |
7 |
o2.pl** |
3 739 761 |
55 874 185 |
9,89% |
8 |
fotka.pl |
681 412 |
55 719 631 |
19,78% |
9 |
ulub.pl |
1 753 336 |
41 204 739 |
39,37% |
10 |
olx.pl |
6 988 994 |
38 589 247 |
4,20% |
11 |
sport.pl |
2 799 749 |
23 934 938 |
26,78% |
12 |
otomoto.pl |
4 311 646 |
21 046 809 |
9,57% |
13 |
nocoty.pl |
3 138 311 |
20 764 841 |
11,41% |
14 |
tvn24.pl |
3 674 891 |
19 462 657 |
20,42% |
15 |
photoblog.pl |
918 217 |
15 770 934 |
24,30% |
16 |
filmweb.pl |
4 248 339 |
15 464 531 |
8,18% |
17 |
plotek.pl |
1 649 353 |
14 930 865 |
20,57% |
18 |
sportowefakty.pl |
767 703 |
13 358 633 |
24,83% |
19 |
fakt.pl |
3 525 893 |
13 065 295 |
13,83% |
20 |
demotywatory.pl |
3 043 466 |
12 795 088 |
6,93% |
**węzeł korzysta z nowej definicji odsłony |
Strony Onetu i RASP wygenerowały w czerwcu br. o 257,8 tys. mobilnych cookies krajowych mniej niż w maju, serwisy Gazeta.pl - o 165,2 tys., strony Allegro i GG - o 142,1 tys., witryny Polskapresse i Mediów Regionalnych - o 131,3 tys., a serwisy TVN - o 269,9 tys.
Za to witryny Grupy WP zyskały w skali miesiąca 94,5 tys. cookies, a strony Muratora i Time - 98,1 tys.
Na stronach Onetu i RASP z treści audio i wideo poprzez urządzenia niemobilne skorzystało w czerwcu br. 5,13 mln internautów (real users), minimalnie mniej niż miesiąc wcześniej, a w serwisach Muratora i Time - 564,6 tys., o 19,7 tys. mniej niż w maju.
Z kolei witryny Grupy WP zanotowały wzrost liczby takich użytkowników o 193 tys., strony Gazeta.pl - o 80,1 tys., a serwisy Interii - o 116,1 tys.
Na stronach Interii odwiedzający korzystali z materiałów audio i wideo na urządzeniach niemobilnych przez 13,8 mln godzin, ponad dwa razy dłużej niż w przypadku serwisów Allegro i GG. Przy czym na tych drugich średni czas przypadający na użytkownika wyniósł aż 17 godzin i 24:35 minuty, a na stronach Interii - 9 godzin i 51:25 minuty.
Dołącz do dyskusji: Portale już nie zyskują w mobile’u. Onet z RASP i Interia liderami audio/wideo