Polsat liderem oglądalności, TVN24 na czele kanałów tematycznych (top 155 kanałów)
W lutym br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24, a z nowości najwyżej uplasowała się 8TV. Ranking top 155 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2017 roku z trzeciego na pierwsze miejsce awansował Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem lutego 2016 roku wzrósł o 1,77 proc. i wyniósł 10,93 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
Na drugą lokatę spadła Jedynka (jego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 10,85 proc. do 10,85 proc.), a z miejsca drugiego na trzecie - TVN (9,96 proc. udziału; w dół o 7,69 proc.).
Oczko niżej uplasowała się Dwójka (8,30 proc. udziału; w dół o 3,60 proc.).
Czołową piątkę zestawienia zamyka TVN24, którego udział wyniósł 3,99 proc., po wzroście o 15,99 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.
Na 13. lokacie znalazła stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,43 proc. (wzrost o 1,42 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (do góry o 39,77 proc. do 1,23 proc.), sportowych - Eurosport 1 (+15,63 proc. do 0,74 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 7,50 proc. do również 0,74 proc.), muzycznych - Polo TV (- 12,20 proc. do 0,72 proc.), a lifestylowych - TVN Style (- 3,17 proc. do 0,61 proc.).
Na 47. miejscu uplasowała się 8TV, której średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym w zeszłym miesiącu wyniósł 0,33 proc. Jest to nowy kanał, który 28 września ub.r. na MUX-1 w ramach naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Eskę TV.
Od 69. do 110. miejsca w zestawieniu zajęły nowe kanały, które w 2016 roku rozpoczęły nadawanie na ósmym multipleksie w naziemnej telewizji cyfrowej: Metro (0,18 proc. udziału w rynku), Nowa TV (0,16 proc.), Zoom TV (0,15 proc.) i WP (0,08 proc.).
TOP 155 stacji 4+
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera znalazł się TVN, którego udział wyniósł tutaj 12,94 proc., po spadku o 3 proc. Drugie miejsce należało do Polsatu. Jego wynik w lutym 2017 roku zwiększył się o 0,63 proc. do 12,82 proc.
Trzecia była TVP1 (7,17 proc udziału; w dół o 10,15 proc.), a czwarta - TVP2 (7,16 proc., spadek o 3,11 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (w dół o 2,58 proc. do 2,27 proc.).
Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęły TVP Seriale (- 20,11 proc. do 1,43 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 64,56 proc. do 1,30 proc.), muzycznych - Polo TV (- 19,85 proc. do 1,09 proc.), lifestylowych - TVN Style (0,86 proc.; bez zmian), dokumentalnych - Fokus TV (- 11,96 proc. do 0,81 proc.), a sportowych - Eurosport 1 (+ 43,33 proc. do 0,43 proc.).
TOP 155 stacji 16-49
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem oglądalności, TVN24 na czele kanałów tematycznych (top 155 kanałów)