SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 i TVN nowymi liderami w I półroczu - rekordy TVP Info, TVN24 i Polsat News. „Teleexpress” hitem

Nowym liderem oglądalności w pierwszym półroczu br. została TVP1, która wyprzedziła Polsat, w grupie 16-49 na pierwsze miejsce awansował TVN. Duże wzrosty odnotowały stacje newsowe TVP Info, TVN24 i Polsat News. Największą widownię zgromadziły dziennik „Teleexpress”, finał TCS i serial „M jak miłość” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Krzysztof Ziemiec; fot. TVP Krzysztof Ziemiec; fot. TVP

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w pierwszym półroczu 2020 roku zajęła TVP1, która awansowała z drugiej lokaty. Średni dobowy udział kanału względem pierwszego półrocza 2019 roku zwiększył się o 0,52 proc. do 9,68 proc. (jedyny wzrost wśród tzw. „wielkiej czwórki”) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 17,96 proc. do 8,36 proc. Jednocześnie był to największy spadek wśród dziesięciu czołowych stacji.

Podium uzupełnia TVN. Udział stacji w zeszłym półroczu wyniósł 7,66 proc., po spadku względem pierwszego półrocza ub.r. o 10,51 proc.

Czwarta była TVP2 (stacja miała 7,63 proc. udziału; w dół o 9,92 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 36,85 proc. w pierwszym półroczu 2019 roku do 33,33 proc. w pierwszym półroczu 2020 roku - jednego z najniższych poziomów w historii.

Rekordy TVP Info, TVN24 i Polsat News

Wysokie półroczne wyniki oglądalności zanotowały czołowe stacje informacyjne: TVP Info (5,20 proc.; do góry o 49,86 proc.; pozycja 5. w rankingu po awansie z 7.; największy wzrost w top 10), TVN24 (5,16 proc.; + 16,74 proc.; spadek z 5. na 6. miejsce) i Polsat News (1,92 proc.; + 86,41 proc.; awans z 18. na 12. miejsce; największy wzrost w top 20). W zeszłym półroczu kanały newsowe obszernie relacjonowały pandemię COVID-19 oraz kampanię wyborów prezydenckich.

- Układ sceny telewizyjnej w pierwszej połowie 2020 roku to w dużej mierze efekt zmiany zachowań widzów wobec pandemii i lockdownu. Udział w rynku straciły niemal wszystkie stacje z grupy B4 (poza TVP1 w grupie Wszyscy 4+), zyskały natomiast przede wszystkim stacje informacyjne (których udział malał w poszczególnych fazach odmrażania gospodarki) - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, head of media w agencji One House. - W zasadzie niemożliwe jest więc porównanie obu tych okresów, bo poziom widowni nie zależał od jakości oferty programowej a od aktualnej sytuacji epidemiologicznej - dodaje.

TVN wyprzedził Polsat w 16-49

Udział będącego nowym liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,77 proc., po spadku o 11,98 proc. Stacja rok wcześniej zajmowała miejsce drugie.

Na drugą pozycję spadł Polsat. Jego wynik w pierwszym półroczu br. zmniejszył się o 15,30 proc. do 9,58 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (- 6,83 proc. do 6,68 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (- 7,27 proc. do 5,87 proc.).

Również i w tej grupie wysokie wyniki miały stacje informacyjne: TVN24 (3,47 proc.; do góry o 35,02 proc.), TVP Info (2,61 proc.; +85,11 proc.) i Polsat News (1,68 proc.; +158,46 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 15,61 proc. do 9,46 proc.).

„Teleexpress” hitem

Największą widownię w zeszłym półroczu zgromadziło wydanie dziennika TVP1 „Teleexpress” z 26 stycznia. Kilkuminutowa audycja, pokazana w przerwie konkursu PŚ w skokach narciarskich w Zakopanem, miała średnio 5,45 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 38,47 proc.

Drugie miejsce należało do finałowego konkursu Turnieju Czterech Skoczni 2019/2020, który odbył się 6 stycznia w Bischofshofen (sportową imprezę wygrał Dawid Kubacki). Relacja w samej TVP1 miała średnio 5,15 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 32,41 proc. Zawody transmitowane były również w Eurosporcie (widownia na poziomie 1,30 mln widzów) i TVP Sport (922 tys.). Łącznie konkurs miał 7,37 mln osób.

Podium uzupełnia serial „M jak miłość” z 14 kwietnia. Tego dnia produkcję śledziło 5,06 mln widzów (31,29 proc. udziału).

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wydarzenia” Polsatu, które zgromadziły 4,59 mln widzów (emisja 2 kwietnia; 4. pozycja). Dziennik ten został wyemitowany tuż po pokazaniu „Reklamy na ratunek”, którą śledziło 5,94 mln osób. Do zestawienia top 20 na 10 pozycji uplasowały się jeszcze „Fakty” TVN z 3,73 mln oglądających (wydanie z 25 marca).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 14 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Trzy lokaty należały do programów TVP2, dwie - do TVN, a jedna - do Polsatu.

- W rankingu najchętniej oglądanych programów króluje oczywiście sport (skoki w styczniu), „M jak miłość” (także w fazie pandemii). W zestawieniu na czele znalazły się też „Wydarzenia” z 2 kwietnia - to tego dnia przed serwisem emitowany był charytatywny blok reklamowy „Reklama na ratunek - razem w walce z koronawirusem” - mówi nam ekspertka.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Krótszy czas oglądania telewizji w 2019 roku

W 2019 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVN nowymi liderami w I półroczu - rekordy TVP Info, TVN24 i Polsat News. „Teleexpress” hitem

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ja już Polsatu nie oglądam
Gdyby nie TVN to dziś by było wiadomo że wybory prezydenckie 2020 to fikcja.Publicznej telewizji już nie ma wiadomości to spot wyborczy Dudy.Natomiast Polsat Wydarzenia i Polsat News to już obiektywne nie są.Gozdyra schowana przed wyborami.Jankowski natomiast robi co chce a chce pomóc wygrać Dudzie jak najbardziej może.Do swojego programu zaprasza dwóch polityków z PIS plus on sam to już jest trzech więc politycy opozycji demokratycznej mają tą samą trudność co Ci zapraszani politycy opozycji w TVPIS.W Wydarzeniach zanieść jakiś materiał krytyczny odnośnie Dudy to łatwiej wygrać szóstkę w totka.Polsat stał się nieobiektywny ale dzięki temu Solorz ma spokój z PiSem.
A i jego interesy bardziej kwitną.
0 0
odpowiedź
User
grzegorz
Najbardziej cieszy spadek amerykańskiego TVN-u. Jeszcze kilka lat i nawet Mosbacher wam nie pomoże.
0 0
odpowiedź
User
Irek
Brawoo FAKTY TVN górą lepsze od TVP
0 0
odpowiedź