Kino Polska TV i Canal+ Polska łączą zespoły sprzedaży
Spółki Kino Polska TV i Canal+ Polska zdecydowały o połączeniu zespołów sprzedażowych - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. Od stycznia 2024 roku obie firmy będą obsługiwane przez tego samego brokera, którym będzie Polsat Media.
Połączony zespół sprzedaży obu firm liczyć będzie kilkanaście osób. Odpowiadać będzie za współpracę z brokerem czy z reklamodawcami przy akcjach specjalnych i lokowaniach produktów we własnych produkcjach.
- Stale pracujemy nad synergiami w ramach Grupy Canal+, które wprowadzamy w ramach naszych bieżących działań. Nie komentujemy szczegółów prowadzonych operacji - informuje Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Kino Polska TV.
W czerwcu grupa Kino Polska i Canal+ Polska ogłosiły, że szukają wspólnego brokera reklamowego. W listopadzie br. poinformowano, że będzie nim w Polsat Media. Polsat Media już od 2014 roku odpowiada za sprzedaż oferty reklamowej grupy Kino Polska, jej obsługę przejął pod Atmediach. Natomiast poprzednio brokerem Canal+ Polska był TVN Media, a stacji Dizi - biuro reklamy Telewizji Polskiej.
W portfolio Canal+ Polska są Canal+Sport, Canal+Sport2, Canal+Sport5, Ale Kino+, Domo+, Canal+ Kuchnia, Planete+, Mini Mini+, Tele Toon+, Canal+ Family, Novelas+, Canal+Premium i Canal+ Online. Z kolei w portfolio Kino Polska TV: Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Dizi, Gametoon, Zoom TV i Stopklatka (dwie ostatnie stacje są nadawane m.in. z naziemnej telewizji cyfrowej).
Grupa Canal+ większościowym udziałowcem właściciela Kino Polska TV
Wiosną br. Grupa Canal+ kupiła 70 proc. udziałów spółki Digital SPI International, do której należy 66 proc. akcji Kino Polska TV. Resztę przejęła w sierpniu. W konsekwencji w Kino Polska TV zmienił się skład zarządu i rady nadzorczej, z nadawcą pożegnał się m.in. wieloletni prezes Bogusław Kisielewski. W październiku br. z zarządu spółki odwołano Levanta Gültana.
W pierwszych trzech kwartałach br. grupa Kino Polska TV zwiększyła przychody o 5,1 proc. do 214,74 mln zł i zysk netto z 28,13 do 32,5 mln zł. Wpływy reklamowe wyniosły 73,81 mln zł.
W ub.r. Canal+ Polska zwiększył skonsolidowane przychody o 2,6 proc. do 2,52 mld zł, a jego zysk netto minimalnie zmalał, do 296,1 mln zł. Wpływy określone jako pozostałe (m.in. z reklam i sponsoringu) wyniosły w ub.r. 152,7 mln zł, wobec 157,5 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV i Canal+ Polska łączą zespoły sprzedaży