Play: W II kw. przychody i EBITDA w górę, 11,3 mln klientów
W II kwartale 2014 r. Play odnotował dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA, dzięki zarówno wzrostowi bazy abonentów, jak i poprawie wskaźnika ARPU, przy stałej bazie kosztowej.
Całkowite przychody Play sięgnęły w II kwartale 1,055 mln zł, co oznacza wzrost o 14 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Przychody operatora z usług detalicznych zwiększyły się w tym samym czasie o 20 proc., do 852 mln zł.
Skorygowana EBITDA za II kwartał 2014 r. wyniosła 269 mln zł, co stanowi wzrost o 13 proc. w porównaniu z I kwartałem. Play odnotował dalszą poprawę swojej marży EBITDA, która osiągnęła w II kwartale poziom 25,5 proc., w porównaniu do 24,2 proc. w I kwartale.
Na koniec czerwca br. Play miał 11,275 mln klientów, co oznacza wzrost o 14,8 proc. rok do roku.
Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej Play wzrósł do 45,6 proc. w II kwartale 2014 r., wobec 44,4 proc. w II kwartale 2013 r. i 45 proc. w I kwartale 2014 r. Klienci kontraktowi odpowiadali za 73 proc. wzrostu bazy klientów w II kwartale tego roku.
Play podał także, że sieć 4G LTE operatora na koniec czerwca br. obejmowała swym zasięgiem 45 proc., a na koniec lipca br. - 54 proc. populacji kraju.
Dołącz do dyskusji: Play: W II kw. przychody i EBITDA w górę, 11,3 mln klientów