Play ma 31 zł miesięcznie od użytkownika, pozyskanie abonenta kosztuje 313 zł
Według danych ujawnionych przez spółkę Play Communications, właściciela sieci Play z usług tego operatora korzysta obecnie z górą 14,3 mln użytkowników, a większość z nich to klienci płacący abonament. Każdy użytkownik przynosi telekomowi średnio 31 złotych przychodów miesięcznie, a koszt pozyskania nowego klienta kosztuje Play ponad 312 złotych.
Szczegółowe informacje na temat użytkowników oraz sposobu korzystania przez nich z usług Play Communications podał w prospekcie emisyjnym poprzedzającym planowane wejście spółki na giełdę.
Obecnie z Play korzysta ponad 14,3 mln użytkowników, co oznacza istotny wzrost w porównaniu z rokiem 2014, gdy operator miał z górą 12,2 mln klientów. Większość użytkowników (ponad 8,6 mln) płaci stały abonament, co stanowi odwrócenie proporcji z 2014 r., gdy przeważali użytkownicy kart pre-paid.
Prospekt wskazuje, że stopniowemu wyhamowaniu ulega tempo pozyskiwania przez Play nowych klientów. O ile w 2014 r. operator przyłączył z górą 1,5 mln nowych użytkowników, o tyle na koniec ub.r. było ich ponad 264 tys. Od lat na podobnym poziomie utrzymuje się skala rezygnacji klientów z usług, obecnie wynosi ona 3,1 proc. w ujęciu miesięcznym.
Play podaje, że każdy z użytkowników abonamentowych oznacza dla operatora średnio 31 zł przychodów miesięcznie i kwota ta pozostaje na podobnym poziomie przez ostatnie lata. Wskaźnik ARPU jest jednak znacząco wyższy w wypadku klientów abonamentowych niż użytkowników kart pre-paid.
Średni koszt pozyskania nowego klienta abonentowego (SAC) wynosi obecnie ponad 312,7 zł i jest najniższy od 2014 r. Z kolei z górą 323 zł to koszty utrzymania abonenta przez operatora (SRC).
Na przestrzeni kilku lat znacząco wzrosła ilość danych wykorzystywanych przez użytkowników w sieci Play. W 2014 r. było to ponad 853 MB miesięcznie, obecnie zaś ilość danych przekracza 3,6 GB.
Dołącz do dyskusji: Play ma 31 zł miesięcznie od użytkownika, pozyskanie abonenta kosztuje 313 zł