Peacock z 1,5 mln pobrań w 6 dni. Lepiej niż Quibi, gorzej od Disney+
Aplikacja mobilna serwisu VoD Peacock należącego do NBCUniversal w ciągu 6 dni od premiery zanotowała ponad 1,5 mln pobrań w USA - wynika z danych firmy analitycznej Sensor Tower. Platforma miała po debiucie o 25 proc. więcej instalacji niż konkurencyjna aplikacja Quibi, jednak jej wynik jest dużo gorszy od serwisu Disney+ z 13 mln pobrań w ciągu pierwszych dni.
Należący do NBCUniversal serwis VoD Peacock wystartował z pełną ofertą w połowie lipca br. Platforma jest na razie dostępna jedynie dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych.
Z Peacocka można korzystać w trzech różnych wariantach cenowych. Za darmo w serwisie dostępnych jest ok. 10 tys. godzin treści, zaś użytkownicy muszą oglądać reklamy prezentowane w blokach trwających od 3 do 5 minut.
Kolejna oferta to abonament Peacock Premium kosztujący 4,99 dol. miesięcznie. W ramach tej subskrypcji można oglądać ponad 15 tys. godzin treści złożonych z filmów, seriali i programów telewizyjnych. W tej wersji także będą emitowane reklamy, choć w mniejszym wymiarze niż przy dostępie darmowym.
Droższa wersja subskrypcji w Peacock Premium kosztuje miesięcznie 9,99 dol. Pozwala ona na dostęp do pełnego katalogu treści (15 tys. godzin) bez konieczności oglądania reklam.
Użytkownicy Peacocka mogą korzystać z bogatej biblioteki filmów i seriali, dostęp do poszczególnych tytułów jest uzależniony od typu abonamentu.
Docelowo wśród seriali oferowanych w Peacock znajdą się m.in.: „Prawo i porządek”, „Prawo i porządek: sekcja specjalna”, „Prawo i porządek: zbrodniczy zamiar”, „Chicago Fire”, „Chicago P.D.”, „Chicago Med”, „Yellowstone”, „Dwóch i pół”, „George Lopez”, „Rockefeller Plaza 30”, „Bates Motel”, „Battlestar Galactica”, „Brooklyn 9-9”, „Zdrówko!”, „Świat według Chrisleya”, „Kamuflaż”, „Downton Abbey”, „Wszyscy kochają Raymonda”, „Frasier”, „Friday Night Lights”, „House”, „Z kamerą u Kardashianów”, „Diabli nadali”, „Świat według Bundych”, „Detektyw Monk”, „Biuro”, „Parks and Recreation”, „Spokojnie, tatuśku”, „Świry”, „Bananowy doktor”, „Saturday Night Live”, „Superstore”, „Will i Grace” i „Ciekawski George”.
Czytaj także: Peacock będzie transmitował Premier League. 175 meczów jednego sezonu
Z kolei oferta filmów w Peacock obejmie takie tytuły, jak m.in.: „Szybcy i wściekli 9”, „Park Jurajski 3”, „American Pie”, „Druhny”, „Wpadka”, „Poznaj mojego tatę”, „Poznaj moich rodziców”, „Piękny umysł”, „Powrót do przyszłości”, „Tajemnica Brokeback Mountain”, „Kasyno”, „Witaj w klubie”, „Rób, co należy”, „Erin Brockovich”, „E.T.”, „Pole marzeń”, „Szczęki”, „Klub winowajców”, „Jak ukraść Księżyc”, „Trolle 2”, „Dzieciak rządzi 2”, „Krudowie 2”, „Shrek”, seria filmów z Bournem, produkcje „Szybcy i wściekli” czy seria filmów o Harrym Potterze.
Peacock z 1,5 mln pobrań
Teraz firma analityczna Sensor Tower podała statystyki obrazujące jak na starcie Peacock poradził sobie na amerykańskim rynku. Według tych danych w ciągu 6 dni od premiery Peacocka mobilna aplikacja tego serwisu zanotowała ponad 1,5 mln pobrań w sklepach Google Play i App Store. Jak podaje Sensor Tower w ciągu pierwszych dwóch dni Peacock był na szczycie najpopularniejszych aplikacji w App Store nie będących grami. Z kolei w Google Play od 17 lipca br. Peacock pozostaje numerem 2 na liście programów poza grami mobilnymi.
Sensor Tower porównał statystyki dotyczące debiutu mobilnego Peacocka z konkurencyjnymi platformami - serwisem Quibi, który jest dostępny od początku kwietnia br. oraz platformą Disney+, która swoją premierę miała jesienią ub.r.
Okazuje się, że w ciągu pierwszych 6 dni Peacock miał o 25 proc. więcej pobrań niż Quibi (1,2 mln). Należącej do NBCUniveral aplikacji daleko jednak do błyskotliwego debiutu Disney+, którego aplikacja mobilna w pierwszych dniach po starcie zanotowała aż 13 mln pobrań przez użytkowników.
Eksperci Sensor Tower zaznaczają, że popularność Peacocka w przyszłości może znacząco wzrosnąć po udostępnieniu serwisu na takich platformach jak Amazon Fire TV oraz Roku, które są wykorzystywane w wielu gospodarstwach domowych w USA.
Czytaj także: Rusza HBO Max, 14,99 dolara miesięcznie za 10 tys. godzin treści. „To inna liga niż Netflix”
Dołącz do dyskusji: Peacock z 1,5 mln pobrań w 6 dni. Lepiej niż Quibi, gorzej od Disney+