PayPal bada możliwość przejęcia Pinteresta
Firma PayPal z siedzibą w San Jose w Kalifornii niedawno zwróciła się do Pinteresta w sprawie potencjalnego wykupu tej platformy społecznościowej - wynika z publikacji Bloomberga. Przejęcie to kosztowałoby PayPala około 40 mld dolarów.

Powołując się na anonimowe źródło, Bloomberg poinformował, że PayPal mógłby zapłacić około 70 dolarów za akcję, co wyceniłoby Pinterest na około 39 miliardów dolarów. Cena zakupu byłaby zgodna z obecną kapitalizacją rynkową Pinteresta wynoszącą 40 miliardów dolarów. PayPal ma kapitalizację rynkową w wysokości 308 miliardów dolarów.
Po tych informacjach akcje Pinteresta wzrosły o około 12 proc., notując nieco powyżej 62 dolarów. To wciąż spadek z 52-tygodniowego maksimum wynoszącego 89,90 dolarów.
W zeszłym miesiącu PayPal ogłosił przejęcie japońskiej platformy usługowej „Kup teraz, zapłać później” (BNPL) za około 2,7 miliarda dolarów, aby wzmocnić swoją działalność w Japonii. W listopadzie 2019 roku z kolei firma ogłosiła plany zakupu Honey Science Corporation, tworzącej dodatek do przeglądarki i aplikacji mobilnej do wyszukiwania transakcji, za sumę 4 mld dolarów.
Zdaniem Bloomberga, plany potencjalnego nabycia Pinteresta brzmią rozsądnie. W ciągu ostatnich 18 miesięcy Pinterest rozwinął się w platformę e-commerce, wprowadzając kilka nowych funkcji.
W 2020 roku firma uruchomiła nowy sposób robienia zakupów na swojej platformie, dając użytkownikom Pinteresta możliwość przeglądania zapasów magazynowych z nowo dodanych zakładek „Sklep” w wyszukiwarce i na tablicach Pinteresta. Ulepszyła także wyszukiwanie wizualne, aby więcej produktów można było kupić w Pinach.
Na początku tego miesiąca Pinterest poinformował, że wprowadza nowe funkcje dla reklamodawców i marek, aby promować swoje produkty wśród użytkowników w swojej witrynie.
W połowie października platforma ogłosiła, że jej współzałożyciel Evan Sharp opuszcza swoją pełnoetatowe stanowisko w firmie, gdzie pełnił funkcję dyrektora ds. projektowania i dyrektora kreatywnego. Pełni teraz rolę doradczą w Pintereście, która skupia się na strategii firmy, produkcie, designie, marce i kulturze. Będzie również nadal zasiadał w radzie dyrektorów firmy.
Dołącz do dyskusji: PayPal bada możliwość przejęcia Pinteresta