SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook niezmiennie liderem społecznościówek. Ale TikTok przyciąga na dłużej

Facebook pozostaje zdecydowanie najpopularniejszą platformą społecznościową w Polsce, przyciągając ok. 86-87 proc. wszystkich internautów. Przy czym na TikToku każdy użytkownik spędza średnio prawie trzy godziny więcej. W listopadzie spore wzrosty osiągnęły Pinterest, Reddit i Wykop.

Według wyników badania Mediapanel w listopadzie 2024 roku Facebooka odwiedziło 25,71 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 14 godzin, 21 minut i 4 sekundy. Platforma zanotowała 86,56 proc. zasięgu.

Dwie witryny społecznościowe przyciągnęły po kilkanaście mln użytkowników. Z Instagrama skorzystało 15,66 mln internautów (co dało 52,73 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 4 godziny, 32 minuty i 17 sekund, a z TikToka - 14,42 mln użytkowników (48,55 proc. zasięgu), spędzając średnio po 17 godzin, 10 minut i 37 sekund.

CZYTAJ TEŻ: Facebook przekroczy reklamowo kolejny próg. Ilu ma użytkowników?

Platformę X odwiedziło 7,79 mln polskich internautów (26,25 proc. zasięgu), każdy przebywał tam przeciętnie przez godzinę, 35 minut i 11 sekund. Pinterest zanotował 6,86 mln użytkowników, 23,1 proc. zasięgu oraz 46 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania, a Snapchat - 5,28 mln odwiedzających, 17,78 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 37 minut i 50 sekund.

W czołowej dziesiątce jest jedna platforma, na której nie przeważają treści rozrywkowe. Dotyczący głównie życia zawodowego LinkedIn przyciągnął 4,47 mln polskich internautów (15,06 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 20 minut i 38 sekund.

Z Reddita skorzystało 3,16 mln użytkowników (10,65 proc. zasięgu), spędzając tam średnio po 30 minut i 58 sekund, zaś Wykop - jedyny polski serwis w rankingu - odwiedziło 2,18 mln internautów (7,34 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 33 minuty i 34 sekundy.

CZYTAJ TEŻ: TikTok usunął prawie 150 mln filmów

Z kolei blogi działające w domenie Blogspot.com zanotowały 3,23 mln odwiedzających, 10,89 proc. zasięgu oraz 5 minut i 3 sekundy średniego czasu korzystania.

W porównaniu z październikiem Facebook zyskał 153,9 tys. użytkowników (0,6 proc.), a średni czas spędzony przez każdego skrócił się o 28 minut i 18 sekund, czyli 3,2 proc. Zmalała nieco przewaga zasięgowa Instagrama nad TikTokiem, ponieważ ten pierwszy zanotował wzrost o 89,4 tys. użytkowników (0,6 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o 30 minuty i 47 sekund (10,2 proc.), zaś ten drugi - wzrost o 363,8 tys. odwiedzających (2,6 proc.) oraz spadek średniego czasu korzystania o 42 minuty i 51 sekund (4 proc.).

Na platformie X liczba polskich internautów zwiększyła się o 71,7 tys. (0,9 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 9 minut i 15 sekund (8,9 proc.).

CZYTAJ TEŻ: Interia z Polsatem znów przed wydawcami WP i Onetu. Allegro zyskało więcej od Temu

W obu statystykach w górę poszły wyniki trzech platform. Pinterest zyskał 183,9 tys. użytkowników (2,7 proc.) oraz minutę i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania (3,9 proc.), Reddit - 155,3 tys. internautów (5,2 proc.) i 12 sekund średniego czasu korzystania (0,6 proc.), zaś Wykop - 284,8 tys. użytkowników (15 proc.) oraz 4 minuty i 3 sekundy średniego czasu (13,5 proc.).

Za to na Snapchacie ubyło 124,6 tys. internautów (2,3 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego skrócił się o minutę i 7 sekund (0,7 proc). Na LinkedIn przy wzroście liczby użytkowników o 82,1 tys. (1,9 proc.) średni czasu korzystania zmalał się 4 minuty i 24 sekundy (17,6 proc.), a blogi w domenie Blogspot.com zanotowały wzrost o 30 tys. odwiedzających (0,9 proc.) oraz spadek przeciętnego czasu o 52 sekundy (14,6 proc.).

Dołącz do dyskusji: Facebook niezmiennie liderem społecznościówek. Ale TikTok przyciąga na dłużej

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
A YT gdzie?
Nawet Wykop się łapie na to zestawienie za każdym razem. A YouTuba jak nie było tak nie ma (a byłby co najmniej ex aquo z FB pod względem zasięgu i podobnie w ATS z TT ;) )
0 0
odpowiedź
User
A YT gdzie?
Nawet Wykop się łapie na to zestawienie za każdym razem. A YouTuba jak nie było tak nie ma (a byłby co najmniej ex aquo z FB pod względem zasięgu i podobnie w ATS z TT ;) )
0 0
odpowiedź