Orange Polska i Volkswagen tną wydatki na reklamę, w górę Kino Świat, Lidl i T-Mobile (TOP10)
Przez pierwszych jedenaście miesięcy tego roku tradycyjne media (z wyłączeniem internetu) zwiększyły rok do roku przychody z reklam o 3,7 proc. Większość z czołowych reklamodawców podniosła wydatki znacząco m.in. Kino Świat, Lidl czy T-Mobile. Budżety zredukowali natomiast Orange Polska i Volkswagen Group Polska.
Wpływy reklamowe tradycyjnych mediów w okresie od stycznia do listopada br. wyniosły niemal 28,5 mld zł. To o 3,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z analizy Kantar Media przygotowanej dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych, bez rabatów).
Czołówka trzech największych reklamodawców pozostała bez zmian. Liderem wydatków jest Aflofarm Farmacja Polska. Ta farmaceutyczna firma zwiększyła je w skali roku o 8,2 proc., do 1,7 mld zł.
Drugie miejsce na reklamowym podium utrzymał dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w kwocie 652,3 mln zł (wzrost rok do roku o 34,4 proc.), a trzecią lokatę zajmuje sieć dyskontów Lidl Polska, która zainwestowała w reklamę w omawianym okresie 629,6 mln zł (29,7 proc. więcej niż rok wcześniej).
Wśród pozostałych czołowych reklamodawców tradycyjnych mediów największy wzrost wydatków w skali roku zanotowały takie firmy, jak Ferrero Polska (wzrost o 22,8 proc., do 408,6 mln zł) i T-Mobile Polska (wzrost o 24,5 proc., do 355,7 mln zł). Ta druga firma od końca listopada ma nowego szefa marketingu ofert abonamentowych - Piotra Bubaka.
21 proc. więcej niż przed rokiem wydała firma farmaceutyczna USP Zdrowie - 342,6 mln zł. Spółka od początku grudnia reklamuje jedną ze swoich głównych marek - Apap, tym razem w wersji na przeziębienie.
Procter&Gamble Polska w omawianym okresie wydał 385,6 mln zł (12,7 proc. więcej), a Unilever zwiększył inwestycje w reklamę z 391,2 do 429 mln zł (czyli o 9,7 proc.). Ten ostatni marketer mocno w swoich działaniach komunikacyjnych angażuje internet np. produkt Rama Smaż jak Szef Kuchni promuje ostatnio poprzez lokowanie w serialu „Wmiksowani.pl” Onetu.
Z grona 10 największych reklamodawców tylko dwóch ograniczyło nakłady na reklamę w mediach tradycyjnych. Orange Polska zredukował je o 11 proc., do 485,8 mln zł, a Volkswagen Group Polska – o 4,1 proc., do 342,1 mln zł.
Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-XI 2015 |
I-XI 2016 |
zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA |
1 581 777 957 zł |
1 711 839 806 zł |
8,2 |
KINO ŚWIAT |
485 507 671 zł |
652 348 082 zł |
34,4 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE |
485 437 146 zł |
629 599 567 zł |
29,7 |
ORANGE POLSKA |
545 947 950 zł |
485 754 969 zł |
-11 |
UNILEVER POLSKA |
391 168 367 zł |
428 977 489 zł |
9,7 |
FERRERO POLSKA |
332 698 837 zł |
408 557 325 zł |
22,8 |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA |
342 029 466 zł |
385 572 026 zł |
12,7 |
T-MOBILE POLSKA |
285 626 253 zł |
355 657 123 zł |
24,5 |
USP ZDROWIE |
283 021 864 zł |
342 574 386 zł |
21 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA |
356 700 675 zł |
342 096 962 zł |
-4,1 |
Razem |
27 608 305 725 zł |
28 460 227 461 zł |
3,1 |
Dołącz do dyskusji: Orange Polska i Volkswagen tną wydatki na reklamę, w górę Kino Świat, Lidl i T-Mobile (TOP10)