Onet Sport z większym spadkiem niż WP SportoweFakty, zyskał sport na Interii
Zdecydowana większość czołowych platform sportowych zanotowała w maju spadki zasięgów, najwięcej straciła witryna TVP Sport. Wzrosła natomiast liczba użytkowników sekcji sportowej Interii. Liderem pozostają WP SportoweFakty, które zwiększyły przewagę nad Onet Sport.
WP SportoweFakty, stanowiące dział sportowy Wirtualnej Polski, jako stronę www i aplikację mobilną w maju br. odwiedziło 8,84 mln internautów (co dało 29,56 proc. zasięgu), każdy spędził średnio 23 minuty i 12 sekund - wynika z danych z badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. https://www.wirtualnemedia.pl/wiadomosci/internet/megapanel-pbi-gemius
Witryna jest zdecydowanym liderem zasięgowym. Dział sportowy Onetu (Ringier Axel Springer Polska) zanotował 6,97 mln użytkowników, 23,29 proc. zasięgu oraz 20 minut i 21 sekund średniego czasu korzystania, a Sport.pl (Agora), funkcjonujący jako dział sportowy portalu Gazeta.pl - 6,39 mln internautów, 21,38 proc. zasięgu oraz 13 minut i 47 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Pod względem średniego czasu spędzonego przez internautę zdecydowanym liderem jest serwis Flashscore.pl z wynikami meczów na żywo. 1,99 mln internautów (6,66 proc. zasięgu) spędziło na nim średnio po 46 minut i 3 sekundy.
W zestawieniu jest jeszcze jeden serwis Grupy Wirtualna Polska - dział sportowy o2.pl, który zanotował 2,1 mln użytkowników, 7,02 proc. zasięgu oraz minutę i 53 sekundy przeciętnego czasu korzystania.
Dwie witryny w zestawieniu ma też Telewizja Polsat. Dział sportowy Interii, przejętej przez nadawcę dwa lata temu, odwiedziło 5,62 mln internautów (18,78 proc. zasięgu), spędzając średnio po 11 minut, a platforma Polsat Sport zanotowała 2,23 mln użytkowników, 7,47 proc. zasięgu oraz 8 minut i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Meczyki.pl przyciągnęły 3,16 mln odwiedzających (10,56 proc. zasięgu), średnio na 7 minut i 33 sekundy. Jedyną marką prasową w rankingu jest „Super Express” (Grupa ZPR Media) - sekcja sportowa jego portalu zanotowała 2,69 mln użytkowników, 9 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 15 sekund przeciętnego czasu korzystania.
W porównaniu do kwietnia WP SportoweFakty straciły 522,8 tys. użytkowników (5,6 proc.), a średni czas spędzony na platformie wydłużył się o 2 minuty i 24 sekundy (11,5 proc.).
Podobnie zmieniły się wyniki kilku innych witryn. Dział sportowy Onetu zanotował spadek o 867,8 tys. użytkowników (11,1 proc.) i wzrost przeciętnego czasu korzystania o minutę i 42 sekundy (9,1 proc.), Sport.pl - spadek o 345,2 tys. użytkowników (5,1 proc.) i wzrost średniego czasu o minutę i 28 sekund (11,8 proc.).
W witrynie TVP Sport liczba internautów zmniejszyła się o 695,6 tys. (19,6 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył o 6 minut i 19 sekund (37,8 proc.). Na platformie Polsat Sport ubyło 223,4 tys. użytkowników (9,1 proc.) przy wzroście średniego czasu korzystania o 19 sekund (4,1 proc.).
W obu statystykach zmalały natomiast wyniki Meczyki.pl i Flashscore.pl. Pierwsza straciła 258,9 tys. internautów (7,6 proc.) oraz minutę i 27 sekund przeciętnego czasu korzystania (16,1 proc.), a druga - 162,6 tys. użytkowników (7,5 proc.) oraz 8 minut i 45 sekund średniego czasu korzystania (16 proc.).
Jako jedyna w rankingu wzrost liczby użytkowników osiągnęła sekcja sportowa Interii. Przybyło w niej 122 tys. internautów (2,2 proc.), przy czym przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 35 sekund (5 proc.).
Natomiast dział sportowy portalu „Super Expressu” zanotował spadek liczby użytkowników o 70,1 tys. (2,5 proc.) i wzrost średniego czasu korzystania o 18 sekund (10,2 proc.).
Dołącz do dyskusji: Onet Sport z większym spadkiem niż WP SportoweFakty, zyskał sport na Interii