„Fakty” liderem oglądalności w I kwartale, „Wydarzenia” z największym spadkiem
Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w pierwszym kwartale br. były „Fakty” TVN. Dziennik ten jako jedyny odnotował wzrost na głównej antenie (biorąc pod uwagę szumowaną oglądalność ze stacji newsowych na plusie były także „Wiadomości”), a najwięcej straciły „Wydarzenia” (w obu ujęciach) - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

„Fakty” TVN w pierwszym kwartale 2019 roku oglądało średnio 3,14 mln widzów, co zapewniło TVN 21,43 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 1,40 proc. widzów, czyli 43 tys. oglądających, ale jego udział wzrósł z 21,04 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym kwartale wyniosła 3,41 mln widzów, co przełożyło się na 23,31 proc. udziału. Było to o 4,47 proc. więcej, niż w pierwszym kwartale 2018 roku.
Drugi był „Teleexpress” TVP1, którego widownia na głównej antenie zmniejszyła się o 3,92 proc. (100 tys. osób) do 2,44 mln oglądających. Udział „Teleexpressu” w rynku zmalał z 21,96 proc. do 21,74 proc.
Łączna widownia tego dziennika z uwzględnieniem danych TVP Info wyniosła 2,98 mln widzów, będąc o 4,66 proc. niższą niż rok temu.
Podium uzupełniają „Wiadomości” TVP1. Ich oglądalność na głównej antenie spadła o 1,83 proc., czyli o 44 tys. widzów. W pierwszym kwartale 2019 roku wyniosła ona 2,37 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 15,53 proc. (rok wcześniej było to 15,72 proc.).
Średnia widownia „Wiadomości” z uwzględnieniem danych z TVP Info w zeszłym kwartale wyniosła 2,94 mln osób, po wzroście o 1,40 proc.
„Wydarzenia” Polsatu tracą widzów
Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 2,20 mln osób, po spadku o 5,12 proc. (119 tys. widzów) - największym w zestawieniu. Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News. Łącznie zatem „Wydarzenia” na dwóch stacjach w pierwszym kwartale br. oglądało 2,36 mln widzów, czyli o 6,59 proc. mniej, niż przed rokiem kiedy dziennik pokazywano na trzech antenach (można było go oglądać również w Polsat News 2).
Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 zmalał o 3,25 proc. do 1,29 mln widzów (z uwzględnieniem TVP Info widownia wyniosła 1,66 mln osób, po spadku wynoszącym 5,40 proc.).

Analizując trendy widowni wszystkich pięciu dzienników emitowanych równolegle na wszystkich antenach to oprócz „Faktów” wzrost odnotowały również „Wiadomości”. Pozostałe dzienniki były na minusie, a najwięcej także i tutaj straciły „Wydarzenia”.
W rankingach ze zsumowaną widownią z głównych i newsowych antenach również największe audytorium w pierwszym kwartale br. gromadziły „Fakty”, a następnie uplasowały się: „Teleexpress”, „Wiadomości”, „Wydarzenia” i „Panorama”.
„Fakty” na czele w grupie komercyjnej
Wśród widzów w wieku 16-49 lat w pierwszym kwartale 2019 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zwiększyła się o 2,95 proc. do 1,11 mln oglądających.
Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które w samym Polsacie śledziło 852 tys. osób (w dół o 2,13 proc.). Podium uzupełniają „Wiadomości” (574 tys. widzów; + 5,88 proc. - największy wzrost w zestawieniu), które wyprzedziły „Teleexpress” (556 tys. widzów; - 4,88 proc. - największy spadek w zestawieniu).
Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.
Krótszy czas oglądania telewizji w 2018 roku
W 2018 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.
Dołącz do dyskusji: „Fakty” liderem oglądalności w I kwartale, „Wydarzenia” z największym spadkiem